اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مطالبات کوتاه‌مدت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل 74 میلیارد تومان

دریافتنی‌های کوتاه‌مدت شرکت ساخت در حوزه‌های مختلف نظیر بدهکاران اجاره ماشین‌آلات، بدهکاران فروش قطعه، فروش زمین گرمدره، سپرده‌های موقت و غیره در سال 97 جمعاً 74 میلیارد و 24 میلیون تومان بوده است.

مطالبات کوتاه‌مدت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل 74 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بررسی صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ‌در مورد وضعیت دارایی‌های ثابت مشهود مورد استفاده شرکت ساخت حاکی از عدم وجود سند مالکیت ۱۵ دستگاه ساختمان، ۲۳ قطعه زمین، تعداد ۷ دستگاه وسیله نقلیه سبک و ۳۶ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات و خودروهای سنگین است.

همچنین بابت انبارهای اردکان یزد، آپرین، ساختمان حوزه استان گلستان، موجودی قطعات انبارهای اردکان یزد و یافت آباد و ۴۷ دستگاه وسیله نقلیه سبک که در تصرف شرکت است همچنین ۵۴ دستگاه از ماشین‌آلات و خودروهای سنگین و ۱۲ دستگاه وسیله نقلیه سبک، ثبتی در دفاتر شرکت به عمل نیاورده است.

در مورد تعیین تکلیف تعدادی از ماشین آلات سبک و سنگین بلااستفاده اقدامات به عمل آمده به نتیجه نرسیده است، همچنین زمین و ساختمان حوزه راهسازی شهرستان زنجان در تصرف پزشکی قانونی است.

* شرکت ساخت از سال ۱۳۹۷ در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری

طبق بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان حسابرسی شرکت ساخت در سال ۱۳۹۷ در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری قرار گرفته است در این خصوص مفاد بند ۳ ماده ۱۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر انجام اصلاحات لازم در اساسنامه و رعایت مقررات حاکم بر شرکت های قابل واگذاری به بخش غیردولتی در قالب قانون تجارت و در جهت تسهیل در واگذاری و اداره شرکت ها صورت نگرفته است و شرکت ساخت کماکان از اساسنامه و آئین‌نامه‌های قبلی استفاده می‌کنند، بنابراین شرکت در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر شرکت‌های دولتی اداره شده است.

* موجودی نقد شرکت ساخت در سال 97 نزد بانک‌ها یک‌میلیارد و 777 میلیون‌ تومان

براساس صورت‌های مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، موجودی نقد این شرکت نزد بانک‌ها در سال 97 رقم یک‌میلیارد و 777 میلیون و 800 هزار تومان بوده است که این رقم در سال 96 عدد یک‌ میلیارد و 245 میلیون تومان بوده است.

* پیش‌پرداخت مالیات شرکت ساخت‌ 148 میلیون و 400 هزار تومان

پیش‌پرداخت مالیات شرکت ساخت در صورت مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 عدد 148 میلیون و 400 هزار تومان بوده است که این رقم در سال 96 نیز همین عدد بوده است. 

* پیش‌پرداخت‌ها در سال مالی منتهی به 29 اسفند 97، عدد 818 میلیون تومان

پیش‌پرداخت قراردادها در سال 97، رقم 613 میلیون و 200 هزار تومان و در سال 96، رقم 550 میلیون و 700 هزار تومان بوده است که با احتساب همه موارد، پیش‌پرداخت‌های شرکت ساخت در صورت مالی منتهی به 29 اسفند 97، عدد 818 میلیون تومان بوده است که این رقم در سال 96، عدد 786 میلیون و 600 هزار تومان بوده است. 

* دریافتنی‌های کوتاه‌مدت شرکت ساخت 56 میلیارد و 869 میلیون تومان

در بخش دریافتنی‌های غیرتجاری که شامل دو قسمت دریافتنی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت است نیز برخی موارد قابل ذکر است. 

دریافتنی‌های کوتاه‌مدت شرکت ساخت در حوزه‌های مختلف نظیر بدهکاران اجاره ماشین‌آلات، بدهکاران فروش قطعه، فروش زمین گرمدره، سپرده‌های موقت و غیره جمعاً 74 میلیارد و 24 میلیون و 600 هزار تومان بوده است. 

* ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول شرکت در سال 97 رقم 17 میلیارد و 155 میلیون

همچنین ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول 17 میلیارد و 155 میلیون و 600 هزار تومان در آن سال بوده است و خالص دریافتنی‌های کوتاه‌مدت 56 میلیارد و 869 میلیون تومان بوده است. 

همچنین دریافتنی‌های بلندمدت در بخش غیرتجاری رقم 46 میلیون و 200 هزار تومان بوده است. 

* وصول 481 میلیون ریال از اسناد دریافتنی تا 29 اسفند 97

مبلغ 444 میلیون و 100 هزار تومان خالص بدهی اجاره سنواتی مربوط به ماشین‌آلات دراختیار پیمانکار طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی در سنوات قبل است. 

مبلغ 13 میلیون و 300 هزار تومان بدهی فروش قطعات مربوط به فروش قطعات پیمانکاران طرف قرارداد وزارت راه در سنوات قبل است. 

بدهی ذیحسابی، طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به 2.5 درصد عملکرد تخصیص است که تا تاریخ تهیه صورت‌های مالی مبلغ 24 میلیارد تومان تسویه شده است. 

مبلغ 900 میلیون تومان بدهی آقای حسین الهی مربوط به فروش اموال گرمدره در سال 94 است که  تاکنون سند مالکیت آن به خریدار منتقل نشده است. 

تا تاریخ تهیه صورت‌های مالی، مبلغ 481 میلیون ریال از اسناد دریافتنی وصول شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول