اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عمده مشکلات تولیدکنندگان گل‌وگیاه در بازار فروش/این صنف در گروه یک مشاغل دیده شود

معاون سازمان جهاد کشاوری استان تهران عمده مشکلات تولیدکنندگان گل و گیاه را در بازار فروش دانست و گفت: با توجه به فسادپذیری گل‌های شاخه‌بریده از ستاد ملی کرونا درخواست داریم فعالیت این صنف را در ردیف مشاغل گروه اول قرار دهد.

عمده مشکلات تولیدکنندگان گل‌وگیاه در بازار فروش/این صنف در گروه یک مشاغل دیده شود

عباسعلی عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تهران درباره پیگیری و رفع مشکل بازار فروش گل و گیاه، اظهار کرد: درخواست داریم ستاد ملی کرونا فعالیت این صنف را در گروه یک مشاغل قرار دهد.

وی در ادامه گفت: یک نامه توسط وزیر جهادکشاورزی برای آقای نهاوندیان معاون اقتصادی ریاست جمهوری تنظیم و ارسال شده همچنین روز گذشته پیرو این نامه برای رونق بازار فروش، طی یک نامه به استاندار پیشنهاداتی داده شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در همین رابطه بیان کرد: با توجه به فسادپذیری گل‌های شاخه‌بریده، ضرر تولیدکنندگان و فروشندگان همچنین به مخاطره افتادن اشتغال ۱۲ هزار نفر این صنف همانند میوه و تره‌بار در ردیف گروه اول مشاغل دیده شود.

عامری عمده مشکلات را در بازار فروش دانست و عنوان کرد: این حوزه در اختیار جهادکشاورزی نبوده و دولت باید یک تصمیم کلان در قالب ستاد ملی کرونا گرفته و به تولیدکنندگان و فروشندگان گل اجازه فعالیت در قالب گروه اول را دهد.

وی با اشاره به فسادپذیری سریع گل‌های شاخه‌بریده و تأخیر در فروش گل‌های گلدانی، ابراز کرد: از ابتدای شیوع کرونا مکاتبات بسیاری انجام شده که در نهایت منجر به پیش‌بینی تسهیلاتی شد که کارساز نبوده و باید گل‌ها فروخته شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره مشکل تهیه کود و سم توسط تولیدکنندگان، تصریح کرد: در گذشته این محصولات با ارز دولتی ارائه می‌شد و اما اکنون در سطح کلان تصمیم بر عرضه با ارز نیمایی انجام گرفته که منجر به گران شدن کود و سم همانند دیگر محصولات شده است.

عامری در همین رابطه خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی برای تهیه کود و سم وجود نداشته اما با توجه به گران شدن این محصولات، تولیدکنندگان اقبال خوبی برای خرید ندارند.

به گزارش فارس، در استان تهران ۳ هزار و ۹۵۶ هکتار گلخانه زیر کشت بوده که در این سطح ۷۸۲ هزار تن سبزی و سیفی، یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون گل شاخه‌بریده تولید می‌شود.

انتهای پیام/پ/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول