اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدل علمی شهید فخری‌زاده تمدن‌سازی بود/ اگر ما مقابله به مثل نکنیم ضربه بعدی را می‌خوریم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حاج قاسم پرچمدار مقاومت در منطقه بود و حاج محسن پرچمدار علم تمدنی در ایران، من شهید فخری زاده را یک مدیر مؤمن، فکور، اهل معنا و باطن یافتم.

مدل علمی شهید فخری‌زاده تمدن‌سازی بود/ اگر ما مقابله به مثل نکنیم ضربه بعدی را می‌خوریم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

حاج‌قاسم پرچمدار مقاومت در منطقه و حاج‌محسن پرچمدار علم تمدنی در ایران بود

حاج قاسم پرچمدار مقاومت در منطقه بود و حاج محسن پرچمدار علم تمدنی در ایران بود. به جرأت می‌توان گفت ایشان پرچمدار علم تمدنی در ایران بود. ایشان یک مدیر توانمند فکور نظریه‌پرداز اهل معنا بود. این عناوینی که ذکر کردم، از سر احساسات نیست، بلکه با دقت آنها را بیان کردم.

ایشان علاوه بر اینکه اهل معنا و باطن بود هم فکور و نظریه‌پرداز بود و هم مدیر توانمندی بود. نظریه پردازی گاهی در حوزه علم است، مثلاً شهید شهریاری نظریه پردازی کرد و توانست فرمول افزایش بهره‌وری سانتریفیوژها را به دست بیاورد. شهید فخری زاده علاوه بر نظریه پردازی‌های این گونه، نظریه‌پرداز در عرصه فلسفه علم هم بود، یعنی سوالات را خوب مطرح می‌کرد و تیم خوبی داشت و به بررسی مسائل می‌پرداخت.

خیلی برایش مهم بود که فیلسوفان با فیزیک و علوم و عالمان و فیزیکدانان با فلسفه ارتباط داشته باشند. در دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه صنعتی شریف گروه فلسفه علم دارند اما فارغ‌التحصیلان فلسفه علم دنبال کارهای علمی خودشان هستند و فیلسوفان هم همین طور، اما پیوند و ارتباطی بین فلسفه و علوم و کاربست آن‌ها در جامعه خودمان پیدا نمی‌کنند.

به دنبال پیوند فلسفه اسلامی با فیزیک و تکامل فیزیک بود

شهید فخری زاده فقط به دنبال این نبود که بین فلسفه و فیزیک ارتباط برقرار کند و به عنوان یک معلم فلسفه فیزیک حرف بزند، بلکه به دنبال پیوند فلسفه اسلامی با فیزیک و تکامل فیزیک بود، چون می‌گفت دانش در حد مرزی‌اش هست و هنوز فیزیک خیلی عقب است و معتقد است با پیوند فیزیک و فلسفه اسلامی می‌توان فیزیک را ارتقا داد و تکامل بخشید. آن وقت با پیشرفت فیزیک به دستاوردهای علمی و تکنولوژی و … بهداشتی و درمانی (در حوزه کرونا) برسیم. مدل علمی شهید فخری زاده مدل علمی تمدن سازی بود، فلسفه و علم را برای تمدن سازی می‌خواست.

 

متوجه نمی‌شوم چرا گاهی اوقات چنین سهل انگاری‌هایی می‌شود

باید مواظب این سرمایه‌ها بود، من نمی‌دانم و متوجه نمی‌شوم چرا گاهی اوقات چنین سهل انگاری‌هایی می‌شود که باعث می‌شود شخصیت‌هایی مثل حاج قاسم و حاج محسن را از ما بگیرند.

شهادت این بزرگواران که یک شبه انجام نمی‌شود، نیاز به کار و برنامه ریزی و ورود اسلحه و مواد منفجره و … هست. مسئولان مربوطه باید دقت بیشتری به خرج دهند.

این کشور چقدر باید هزینه کند تا از بین نیروهای علاقه مند و جوانان تحصیل کرده بعد از سال‌ها مجاهدت یک نفر مانند شهید فخری زاده ظهور کند.

تیم امنیتی ایشان در این اواخر قدری ضعیف شده بود

شنیده بودم تیم امنیتی ایشان در این اواخر قدری ضعیف شده بود و در حمله جمعه هم آمادگی لازم را نداشتند و ۱۲ تروریست که در ۲ خودرو و ۴ موتور بودند توانستند تیم حفاظت را غافلگیر کنند و این حادثه را به بار بیاورند.

مجاهدین خلق، موساد، پژاک و … گروه‌هایی هستند که همه برای شهادت ایشان نقشه داشتند، این امر مهم است همان طور که استکبار جهانی برای حاج قاسم سلیمانی نقشه می‌کشید، برای حاج محسن فخری زاده هم همین طور بود. 

عده‌ای ترسوی بزدل درخواستشان انتقام نیست

ایرانی‌ها زیر بار حرف زور نمی‌روند در طول تاریخ همیشه این گونه بوده است. مردم نمی‌توانند تحمل کنند که شهید سلیمانی و شهید فخری زاده را از دست بدهند و نظام برخورد مناسبی نکند.

عده‌ای از افراد ترسوی بزدل که کارشان این است و ذلیلانه است، درخواستشان انتقام نیست اما واقعیت این است که درخواست مردم انتقام است.

اگر ما مقابله به مثل نکنیم ضربه بعدی را می‌خوریم

ویژگی تقوا این است که در برابر دشمنان کوتاه نیاییم. اگر ما مقابله به مثل نکنیم ضربه بعدی را می‌خوریم. ادبیات و سیاست دشمن این است که با سکوت با حمله دیگر مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول