اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران در اغلب مناطق کشور/ یخ‌بندان در 8 استان

مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و خراسان جنوبی بارش داریم، گفت: سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه 11 آذر وارد کشور می‌شود.

باران در اغلب مناطق کشور/ یخ‌بندان در 8 استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی کشور بیان کرد: امروز در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و خراسان جنوبی بارش داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، شمال اصفهان، شمال بوشهر، غرب فارس و شمال خلیج فارس است.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه 10 آذر در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان گلستان، استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، همچنین شمال خراسان رضوی و برخی مناطق سمنان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شرق اصفهان و شمال یزد بارندگی داریم که انتظار می‌رود، اواخر وقت فردا این سامانه از شمال‌شرق کشور خارج شود.

ضیائیان افزود: با ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر سه‌شنبه 11 آذر، در استان‌های کهگیلویه و بویر‌احمد و غرب فارس و همچنین برخی مناطق یزد، اصفهان و سمنان و شمال خلیج‌فارس بارندگی داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه 12 آذر در غرب و  جنوب‌غرب کشور، شمال‌شرق و مرکز کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش‌ها ادامه دارد که شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، غرب فارس و غرب اصفهان خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه 13 آذر بارش در غرب، جنوب‌غرب و شمال‌شرق کشور ادامه دارد همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های ساحلی خزر، باران داریم.

ضیائیان تصریح کرد: در این مدت بارش در شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های زاگرس شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات البرز غربی به صورت برف خواهد بود و در جنوب‌غرب و جنوب کشور به شکل رگبار و رعد و برق، گاهی با رخداد تگرگ، پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز موّاج است و روز دوشنبه غرب دریای خزر موّاج خواهد بود. 

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

ضیائیان افزود: روز آینده در 8 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی تهران بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهش بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 12 و 5 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول