اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رونمایی از نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ساوه در ۲۶ آذرماه

به پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان و موافقت شهرداری ساوه، نخستین مسیر اختصاصی دوچرخه‌سواری ساوه روز ۲۶ آذرماه رونمایی خواهد شد.

رونمایی از نخستین مسیر دوچرخه‌سواری ساوه در ۲۶ آذرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، جلسه بررسی و احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری در سطح شهر ساوه با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان، شهردار ساوه، معاون خدمات شهری شهرداری، مدیر انجمن حافظان طبیعت ساوه، رئیس هیئت دوچرخه‌سواری و سایر حاضرین برگزار و در خصوص احداث این مسیر ویژه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان در بخشی از این جلسه بر لزوم تغییر سبک حمل و نقل درون‌شهری از خودرو به دوچرخه اشاره کرد و گفت: ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری و نهادینه کردن این فرهنگ بین مردم یک بحث بزرگ اما قابل اجراست که با تعامل بین سازمانی قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

حامد توکلی هلند و بلژیک را به‌عنوان نمونه بارز کشورهای توسعه‌دهنده فرهنگ استفاده از دوچرخه معرفی کرد و افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته بالغ‌بر 38 درصد از سفرهای درون‌شهری آمستردام هلند و یک‌چهارم سفرهای درون شهر کل کشور هلند با دوچرخه صورت می‌گیرد که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر کشورهای در حال توسعه به سمت دوچرخه‌سواری خصوصاً برای انجام کارهای شهری سوق پیدا کرده‌اند که در ایران نیز اصفهان با 29 درصد انجام امور درون‌شهری با دوچرخه این مهم را در حال نهادینه کردن است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه با تأکید بر اینکه استفاده از دوچرخه علاوه بر سلامت مردم، منجر به کاهش آلودگی محیط زیست نیز خواهد شد اضافه کرد: اقناع‌سازی مردم برای استفاده از دوچرخه با استفاده از ابزار رسانه و محیط عمومی کمک شایانی به پیشبرد این طرح خواهد کرد.

توکلی همچنین ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در سطح شهر را قدم مهمی برای شروع این طرح دانست و گفت: شهرداری ساوه به‌عنوان پیش‌قراول این طرح علاوه بر ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در نقاط مختلف شهر می‌بایست در شهرک‌های جدیدالاحداث خود نیز مکانی را برای دوچرخه‌سواران تعبیه کند ضمن اینکه ارائه تسهیلات برای خرید دوچرخه و تشویق کارمندان با ابزار مختلف برای استفاده از دوچرخه نیز می‌تواند بخش بزرگی از این پازل را تکمیل کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول