اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

روزنامه رسمی چین ترور شهید فخری‌زاده را «بی‌شرمانه» و «وحشیانه» توصیف کرد

سردبیر روزنامه رسمی چین در یادداشتی، ترور دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران را بی‌شرمانه و وحشیانه توصیف کرد.

روزنامه رسمی چین ترور شهید فخری‌زاده را «بی‌شرمانه» و «وحشیانه» توصیف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هو شیجین» سردبیر روزنامه «گلوبال تایمز» چین در یادداشتی ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

شیجین در یادداشت خود درباره این ترور نوشت: «کشورهای غربی در برابر این اقدام وحشیانه و بی‌شرمانه ساکت مانده‌اند. تصور کنید اگر یک دانشمند برجسته در آمریکا یا انگلیس ترور می‌شد چه سونامی از محکوم کردن علنی آن به راه می‌افتاد».

وی افزود: «در ماه ژانویه، نیروهای آمریکایی قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را کشتند. اکنون فخری‌زاده ترور شده است و ایران باور دارد اسرائیل مسئول آن است».

این روزنامه‌نگار چینی در ادامه می‌نویسد: «آیا دوباره یک جعبه پاندروا (منشأ بد یمنی و مصیبت) باز شده است؟ آیا جهان به عصر استفاده از تروریسم برای دستیابی به منافع ملی عمده باز خواهد گشت؟ چنین پسرفتی نفرت‌انگیز است و هیچکس از آن پیروز خارج نخواهد شد».

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودرو حامل وی به شهادت رسید.

روز گذشته نیز وزرای خارجه قطر، سوریه و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با ظریف این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

وزرای خارجه ونزوئلا، کوبا و همچنین آفریقای جنوبی نیز در اظهاراتی ترور دانشمند برجسته ایرانی را محکوم کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول