اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هنرپیشه کاراکتر به یاد ماندنی جنگ ستارگان درگذشت

«دِیو پراوز»،‌ هنرپیشه بریتانیایی که بیشتر به خاطر نقشش در سه گانه جنگ‌ستارگان شناخته می‌شد،‌ در ۸۵ سالگی درگذشت.

هنرپیشه کاراکتر به یاد ماندنی جنگ ستارگان درگذشت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «دِیو پراوز»،‌ هنرپیشه بریتانیایی که بیشتر به خاطر نقش «دارث ویدر» در سه گانه جنگ‌ستارگان شناخته می‌شد،‌ دیروز شنبه بر اثر یک بیماری در ۸۵ سالگی درگذشت.

 

مسولین «Bowow Management» روز یکشنبه در توئیت خود نوشتند: با ابراز تأسف و ناراحتی شدید برای ما و میلیون ها نفر از طرفداران در سراسر جهان ، اعلام می کنیم «دِیو پراوز» در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

پراوز در سال ۱۹۳۵ متولد شد. وی در سال ۱۹۶۲ قهرمان وزنه برداری انگلیس شد و در همان سال در بازی های مشترک المنافع در بریزبن نماینده انگلیس در رشته وزنه برداری بود.

 

آقای پراوز‌ در سه اپیزود (سه‌گانه اصلی) جنگ ستارگان، در نقش «دارث ویدر» بازی کرده بود که از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های این فیلم است.

 

پراوز نقش هیولای فرانکنشتاین را در «کازینو رویال» (۱۹۶۷) و در «وحشت فرانکنشتاین» (۱۹۷۰) و «فرانکنشتاین و هیولایی از جهنم» (۱۹۷۴) بازی کرد.

او در سال ۱۹۷۱، در فیلم معروف «پرتقال کوکی» جاودانه ساخته کارگردان شهیر «استنلی کوبریک»، در نقش یک محافظ بازی کرد و همانجا بود که «جورج لوکاس» خالق فیلم های «جنگ ستارگان» بازی و استایل او را پسندید.

 

او برای بازی در نقش کارکتر «دارت ویدر» و هم برای کارکتر «چوباکا» تست داد و سرانجام قسمت «Sith Lord» را بر عهده گرفت. او که زاده شهر بریستول بود،‌ با لهجه مردم غرب انگلستان حرف می‌زد که به نظر سازندگان فیلم،‌ برای شخصیت دارث ویدر مناسب نبود و در حالی که وی این نقش را بازی می کرد، اما اجرای صدای این کارکتر توسط «جیمز ارل جونز» هنرپیشه آمریکایی دوبله شد.

دیو پراوز که بدنساز هم بود، حدود پنج دهه تجربه هنرپیشگی داشت،‌ اما آنچه به او شهرت جهانی بخشید،‌ بازی‌هایش در جنگ ستارگان بود.‌

 

جنگ‌های ستاره‌ای (Star Wars) که در ایران با نام جنگ ستارگان نیز شناخته می‌شود، نام یک سری فیلم حماسی در سبک اپرای فضایی است که «جورج لوکاس» کارگردان آمریکایی خالق آن است. این فیلم ماجرای شخصیت‌های متفاوت را در قالب «مدت‌ها پیش، در کهکشانی دور افتاده» نشان می‌دهد.

 

اولین قسمت این فیلم در سال ۱۹۷۷ با عنوان جنگ ستارگان منتشر شد (سپس هنگام اکران مجدد در سال ۱۹۸۱ نام آن تغییر یافت به قسمت چهارم: امیدی تازه) و باعث گسترش جهانِ جنگ ستارگان در فرهنگ عامه در سراسر جهان شد. بعد از آن دنباله‌های موفقیت‌آمیز دیگری با نام «امپراتوری ضربه می‌زند» و «بازگشت جدای» به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳ معرفی شدند. این سه فیلم سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان» را تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول