اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اتحاد مساجد ری علیه کرونا/ برکات یک هم‌افزایی

مسئول ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان ری گفت: در این ستاد ۲۲ مسجد شهر ری در منطقه ۲۰ تهران فعال شدند و ۱۲ مسجد شهرستان‌های دیگر مانند قلعه نو، فیروزآباد، باقرشهر، خاوران، قیامدشت، کهریزک و ... فعالیت دارند.

اتحاد مساجد ری علیه کرونا/ برکات یک هم‌افزایی

حجت‌الاسلام علی محمدی، امام جماعت مسجد فاطمةالزهرا و مسئول ستاد مردمی مقابله با کرونا شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات این ستاد در موج سوم کمک رسانی‌ها علیه بیماری کرونا اظهار داشت: این ستاد مردمی در موج سوم شیوع کرونا با همکاری امام جمعه شهرستان، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد شده است و تلاش کردیم در این امر تمام مسئولان را همراه کنیم.

کدام مساجد در ستاد عضوند؟

وی گفت: در این ستاد ۲۲ مسجد شهر ری در منطقه ۲۰ تهران فعال شدند و ۱۲ مسجد شهرستان‌های دیگر مانند قلعه نو، فیروزآباد، باقرشهر، خاوران، قیامدشت، کهریزک و ... فعال شدند. رویکرد فعالیت‌های این ستاد اینگونه است که به عنوان یک اتاق وضعیت، رصد و بررسی فعالیت‌های مساجد را به صورت روزانه دارد که اگر مسجدی فعال نشده بود و در زمینه‌ای دچار مشکل بود به سرعت آن را رفع کند.

تهیه یک روز در میان سوپ و آبمیوه

محمدی با بیان اینکه به صورت یک روز در میان ۵۰۰ پرس سوپ و بطری آبمیوه برای بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی منطقه تهیه و توزیع می‌شود، تصریح کرد: در مسجد ابراهیم خلیل، آبمیوه تهیه می‌شود و در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام نیز روزانه سوپ طبخ می‌شود. این تولیدات برای بیمارستان فیروزآبادی و بیمارستان هفت تیر ارسال می‌شود. از سوی دیگر با شناسایی بیماران کرونایی در منطقه برای آنها نیز این تولیدات به صورت رایگان ارسال می‌شود.

شناسایی بیماران کرونایی شهرری توسط مساجد

مسئول ستاد مردمی مقابله با کرونا شهرستان ری اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ستاد ما شناسایی بیماران کرونایی در منطقه است تا با کمک‌رسانی و رفع نیازهای آنها مانع حضورشان در خیابان‌ها شویم. بلکه با این کار از شیوع هرچه بیشتر بیماری جلوگیری کنیم. برای این افراد ماسک، مایع ضدعفونی کننده، سوپ و آبمیوه به صورت رایگان توزیع می‌شود.

لزوم شبکه‌سازی و هم افزایی در موج سوم کرونا

وی با بیان اینکه در موج اول و دوم شیوع بیماری کرونا به دلیل جدید بودن و ترس مردم، کمک‌ها و اقدامات خوبی صورت می‌گرفت، افزود: متاسفانه در موج سوم بیماری کرونا، این اقدامات به شدت کاهش پیدا کرده است و برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند جوان مومن انقلابی دوباره به میدان بیاید و یا اینکه فرمودند در محلات، مساجد محور فعالیت‌ها شوند باید شبکه سازی صورت گیرد که ایجاد این ستاد مردمی در شهرستان ری بسیار موفقیت آمیز بوده است.

برکات هم‌افزایی و کارگروهی 

محمدی گفت: این ستاد مرکزی دارای ستادهای محلی به عنوان زیرمجموعه‌های خود است که هرکدام مساجد بسیاری را زیر پوشش دارند و فعالیت‌های خود را از آن طریق به پیش می‌برند. به طور مثال مساجد با بانیان خیر هماهنگ می‌کنند تا کپسول اکسیژن و یا بسته ارزاق تهیه کنند. با رایزنی‌های صورت گرفته با یک خیریه بناست به زودی ١٠٠٠٠ بسته معیشتی و ارزاق در سطح منطقه شهرستان ری توزیع شود که این نیز با همت یکی از مساجد فعال در این ستاد محقق شده است.

راهکار تامین نیروی انسانی

مسئول ستاد مردمی مقابله با کرونا شهرستان ری تصریح کرد: متاسفانه در موج سوم کرونا از بعد نیروی انسانی نیز با کمبودهای بسیاری مواجه شده‌ایم، اما به برکت این شبکه سازی و هم افزایی، طلاب حوزه علمیه عبدالعظیم حسنی به میدان آمدند و هر جا نیروی انسانی مورد نیاز باشد به کمک می روند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برکات کار شبکه‌ای و ستادی، جلب اعتماد بیشتر مردم است که در این موج سوم کرونا که کمتر خیرین و بانیان به میدان می‌آیند، این کار ستادی می‌تواند اعتماد مردم را جذب و کمک‌های آنها را دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول