اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

آیا مجلس یازدهم هم بودجه «صوری» را تصویب می‌کند؟+ویدئو

دولت مجددا قصد دارد مشابه لوایح بودجه 98 و 99، لایحه بودجه 1400 را هم به صورت «صوری» تنظیم کند و کسری بودجه چشمگیر خود را با پیش‌بینی منابع غیرواقعی پنهان نماید.

آیا مجلس یازدهم هم بودجه «صوری» را تصویب می‌کند؟+ویدئو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، لوایح بودجه 98 و 99 در مجلس دهم به تصویب رسید و نمایندگان این دوره از مجلس با وجود هشدارهای کارشناسان و مراکز پژوهشی، حاضر به اصلاح چشمگیر این لوایح نشدند. در نتیجه، هم سال گذشته و هم امسال، حدود یک سوم منابع بودجه محقق نشد.

دولت برای جبران کسری بودجه در سال های مذکور، از ظرفیت شورای سران قوا استفاده کرد و با مجوز این شورا، کسری بودجه با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و انتشار اوراق مالی مازاد جبران شد.

با توجه به پیش‌بینی 205 هزار میلیارد تومان از محل اوراق پیش فروش نفت و همچنین پیش‌بینی مجدد 50 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش اموال مازاد در پیش نویس لایحه بودجه 1400، به نظر می رسد دولت در سال آینده هم مجددا قصد دارد لایحه بودجه را به صورت «صوری» تنظیم کند. در نتیجه، کسری بودجه سال آینده حداقل حدود 150 تا 250 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

حال باید دید مجلس یازدهم هم اشتباه مجلس دهم را تکرار می‌کند و این بودجه «صوری» را تصویب می‌کند یا خیر؟

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول