اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از جهاد در روستا تا ساخت سرپناه برای محرومان+ تصاویر

جهاد بسیجیان در روستاهای شاهرود همچنان ادامه دارد و این روزها عزم آنها برای ساخت سرپناه موردنیاز محرومان جزم شده است.

از جهاد در روستا تا ساخت سرپناه برای محرومان+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، در راستای برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، بسیجیان جهادگر پایگاه قمر بنی‌هاشم (ع) روستای دیزج شاهرود تلاش دارند تا برای خانواده‌های نیازمند این روستا سرپناه آماده کنند.

در این راستا، ساخت و تکمیل یک باب منزل مسکونی برای محرومان توسط گروه جهادی شهدای دیزج پایگاه بسیج در دستور کار است.

بسیجیان تاکنون توانسته‌اند ساختمان این بنا را تکمیل کرده و تلاش دارند تا هر چه زودتر کار نما و دکوراسیون داخلی آن را تکمیل کنند.

همچنین این جهادگران بسیجی کار تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای دو منزل مسکونی خانواده‌های محروم روستا را به اتمام رساندند.

رمضان حیدری، فرمانده پایگاه قمر بنی‌هاشم (ع) روستای دیزج، هدف از انجام این اقدامات را خدمت خالصانه بسیج به مردم بیان کرد و افزود: بسیج از ابتدای تشکیل خود در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل تاکنون تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم به کار بسته و در این مسیر، لحظه‌ای کوتاهی نکرده و خود را مدیون مردم، ولایت و شهدا می‌داند.

بیشترین رویش در بسیج

امام جمعه شاهرود هم در این زمینه اظهار کرد: شجره طیبه بسیج از روز نخست که امام راحل آن را غرس کرد، هر روز تنومندتر و پربارتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی افزود: در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها ریزش و رویش داشته‌ایم؛ اما در بسیج کمترین ریزش و بیشترین رویش با کمیت و کیفیت بوده است.

امام جمعه شاهرود گفت: بسیج در تمام عرصه‌ها فعال بوده و در مبارزه با ویروس منحوس کرونا بسیج فعال‌ترین قشر محسوب می‌شود که از روزهای آغازین شیوع این ویروس وارد میدان شده و کارهای خوبی انجام داده است.

امینی با بیان اینکه علاوه بر علم، آگاهی و بصیرت بسیجیان، بسیج همواره باید به‌روز و پیشگام باشد، خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در استان سمنان پیشگام بودیم و الآن دولت تصمیم گرفته نقاهتگاه تشکیل دهد؛ در حالی که ما در همان ابتدا این اقدام را انجام دادیم و در تمام عرصه‌ها باید بسیج پیشگام باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه سیاسی باید مرجع باشد و در حوزه اقتصادی هم پیشگام، الگو و تعلیم‌دهنده است، ادامه داد: کاملاً مشخص است که بسیج در عرصه خدمات‌رسانی هم پیشگام است.

اهدای تبلت به دانش‌آموزان نخبه

از دیگر اقدام‌های بسیجیان شاهرود که به همت قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی شاهرود و با حضور فرمانده و مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان انجام شد، اهدای تبلت به دانش‌آموزان نخبه بود.

از هفت نفر از دانش‌آموزان نخبه بسیجی محلات اسلامی شاهرود با اهدای تبلت تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به شاخص‌های بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج اهل اقدام به‌هنگام و به‌موقع، ازخودگذشتگی، ایثار، مردم‌یاری و خدمت‌رسانی است و باید این شاخص‌ها در بسیج تقویت شود.

تجلیل از مسؤولان محلات اسلامی شاهرود هم در قالب پویش رشد و هدیه سردار شهید سلیمانی به دانش‌آموزان نخبه اجرا شد.

تداوم جهاد در قلب نقاط محروم

جهاد بسیجیان این روزها در قلب نقاط محروم استان سمنان تداوم دارد و همه به میدان آمده‌اند تا باری از روی دوش محرومان و نیازمندان جامعه بردارند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول