اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

طبل تو خالی روحانی برای حل مشکل فاضلاب خوزستان

پس از وعده روحانی و تذکرات وزیر کشور برای رفع مشکل فاضلاب خوزستان و دستور جهانگیری برای حضور مسئولین در صحنه عمل، حداقل انتظار عمومی، این بود که دیگر در این استان پس از باران‌های موسمی، شاهد تبدیل شدن شهر به دریاچه نباشیم.

طبل تو خالی روحانی برای حل مشکل فاضلاب خوزستان

گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ رضا اعرابی: هر ساله پس از بارش‌های موسمی، استان خوزستان تبدیل به دریاچه‌‌ای می شود که زندگی را برای مردمانش سخت می‌کند. انتشار تصاویری از باران‌های روز گذشته در این استان نشان می‌دهد مسئولین هنوز در خواب غفلت به سر می‌برند و خیالی برای رفع این مشکل ندارند.

نکته مهم در مشکل فاضلاب استان خوزستان اعداد و ارقامی است که در دولت تدبیر و امید به این منظور اختصاص یافته اما نتیجه‌ای در بر نداشته است؛ رقم‌هایی چون ۶ هزار میلیارد در سال ۹۶ و ۵۰ میلیون در سال ۹۹.

 

 

روحانی اسفندماه سال ۹۵، در سفر به استان خوزستان با اشاره به اینکه مسأله آب و فاضلاب یکی از موضوعات بسیار مهم استان خوزستان است که در دولت دنبال می‌شود و باید اقدام فوری در این راستا انجام دهیم، گفت: «این اقدام فوری از طریق بودجه‌های معمول امکان‌پذیر نیست و به عنوان هدیه این سفر به مردم خوزستان، قول می‌دهیم که یا از طریق صندوق توسعه ملی و یا از طریق فاینانس این موضوع را حل و فصل کنیم

رئیس جمهور در همین سفر، حل مشکل آب و فاضلاب خوزستان را هدیه سفر خود به مردم این استان اعلام کرد.

رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در سال 98، با اشاره به موضوع فاضلاب خوزستان تصریح کرد: «مشکل اصلی اهواز و شهرهای اطرافش، فاضلاب است که زیرساخت‌های مناسبی ندارد و در سیل قبل نیز تذکرات لازم به مدیران داده‌ شده بود».

 

 

پس از وعده روحانی و تذکرات وزیر کشور حداقل انتظار افکار عمومی بر این موضوع استوار بود که دیگر در استان خوزستان یا حداقل شهر اهواز شاهد تبدیل شدن شهر به دریاچه نباشیم اما در عین ادعای تلاش دولت، مجدداً شاهد هستیم شهرهای این استان با بارش‌های موسمی به ونیز‌های ایرانی تبدیل می‌شوند.

در این باره دی ماه ۹۸، جهانگیری در جلسه هیات دولت که در نبود روحانی سکانداری آن را بر عهده گرفته بود، نسبت به وضعیت فاضلاب شهرهای جنوب شرقی کشور هشدار داد و ضمن دستور به همه وزرای ذی‌ربط برای تلاش در جهت حل معضل فاضلاب استان خوزستان و حضور در میدان عمل، لزوم اجرای سریع تر مصوبه مورخ ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ دولت در این مورد را مورد تأکید قرار داد.

لازم به ذکر است، براساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه، تاکنون حدود شش هزار میلیارد تومان در راستای این مصوبه برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خوزستان هزینه شده است.

 

 

اکنون با گذشت ۷ سال از حضور دولت و قریب به ۴ سال از وعده روحانی برای رفع مشکل فاضلاب خوزستان و علی رغم موافقت رهبر انقلاب با تخصیص ۵۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز هنوز هم مردم این دیار در روزهای بارانی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول