اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

جهش تولید با نگاه به بیرون از مرز‌ها رخ نمی‌دهد/ رشد چشمگیر صنایع با خروج آمریکا از برجام و تکیه به توان داخلی

کارآفرین نمونه کشور با بیان اینکه تا زمانی که نگاه‌ها به خارج از کشور دوخته شده باشد جهش تولید رخ نمی‌دهد گفت: این رشدی که در صنایع ما به دلیل خروج آمریکا از برجام و تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی به وجود آمده، بسیار ارزشمند است.

جهش تولید با نگاه به بیرون از مرز‌ها رخ نمی‌دهد/ رشد چشمگیر صنایع با خروج آمریکا از برجام و تکیه به توان داخلی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با علیرضا نبی، کارآفرین نمونه ملی سال‌های ۹۰ تا ۹۶ کشور و عضو گروه مشاوران ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

جهش تولید با نگاه به بیرون از مرز‌ها رخ نمی‌دهد

معیارهای مختلفی برای تحقق جهش تولید مورد نیاز است که تا آن معیارها برآورده نشود نمی‌توانیم به جهش تولید برسیم.

معیار اول نوع نگاه مسؤولان کشور به ظرفیت‌ها و توان داخلی است. تا زمانی که نگاه‌ها به خارج از کشور و به دست اجنبی دوخته شده باشد و همچنان به دنبال مذاکره و جست‌و‌جوی راه‌حل مشکلات کشور در بیرون از مرزهای‌مان باشیم، جهش تولید اتفاق نخواهد افتاد. 

بنده به عنوان یک کارآفرین عرض می‌کنم کشوری مثل ایران با داشتن منابع فراوان و نیروی جوان آماده کار، برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی‌اش نیازی به کشورهای خارجی ندارد.

در ۷ سال گذشته دولتمردان منتظر کمک سایر کشورها بودند

متاسفانه در ۷ سال گذشته، دولتمردان منتظر بودند سایر کشورها کاری برای ما انجام دهند، البته آمریکا کاری برای کشورمان کرد که هیچ یک از دولت‌های مستقر در کشور تاکنون آن را انجام نداده بودند و آن کاهش وابستگی اقتصاد کشور به صادرات نفت خام بود.

این کاهش وابستگی موجب شد اتکای اقتصاد کشور به مردم و توان داخلی بیشتر شود. اگر بتوانیم از این دستاورد صیانت کنیم می‌توانیم در ۵ سال آینده شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

 رشد چشمگیر صنایع با خروج آمریکا از برجام و تکیه به توان داخلی

قبل از اعمال تحریم‌های جدید، شرکت‌هایی مثل ال‌جی، سامسونگ و بوش در کشور فعالیت داشتند که با خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های یکجانبه، این شرکت‌ها از ارسال قطعات به کارخانه‌های ما خودداری کردند و موجب تعطیلی این کارخانه‌ها با هزاران نیروی کار شدند. 

با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی برای تولید محصول، امروز تمام کارخانه‌هایی که بر اثر تحریم تعطیل شده بودند، به صورت ۲ شیفت و با تمام ظرفیت در حال تولید محصول هستند.

امروز جی‌ پلاس جایگزین ال‌جی و سام تی‌‌‌وی جایگزین سامسونگ شده و اسنوا به عنوان یک برند ملی، با ۴ شیفت فعالیت، صادرات محصولاتش را نیز با قدرت آغاز کرده است.

این رشدی که در صنایع ما به دلیل خروج آمریکا از برجام و تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی به وجود آمده، بسیار ارزشمند است و ما باید بکوشیم از این دستاوردها مراقبت کنیم.

بنده به عنوان یک کارآفرین نمی‌توانم شاهد باشم رنج‌هایی را که مردم و کارآفرینان برای عبور از شرایط تحریمی متحمل شدند با چوب مذاکره به حراج بگذارند.  

قوانین دست و‌ پاگیر، از دیگر موانع موجود در مسیر جهش تولید

قوانین دست و‌ پاگیر، از دیگر موانع موجود در مسیر جهش تولید است. ما در کشور هم برای بستن کارخانه، قانون‌های مختلفی داریم و هم برای باز کردنش. به همین خاطر اعمال سلیقه مدیران می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی بر فعالیت کارخانه‌ها بگذارد. 

به دلیل پیچیدگی و حساسیت پرونده‌های قضایی کارآفرینان، نیاز است شعبه‌هایی برای رسیدگی به پرونده آنها فراهم شود تا علاوه بر حفظ کرامت آنها، ابعاد مختلف پرونده نظیر بیکاری کارکنان و مشکلات موجود بر سر راه کارآفرینان به طور کامل دیده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول