اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار سیاستمدار عراقی درباره دیپلماسی دیجیتالی رژیم صهیونیستی

یک سیاستمدار عراقی با اشاره به اینکه تل‌آویو با دیپلماسی دیجیتالی به دنبال هدف قرار دادن ملت‌های مخالف پروژه صهیونیسم است درباره این اقدام علیه ارزش‌ها و معیارهای اصلی مردم منطقه هشدار داد.

هشدار سیاستمدار عراقی درباره دیپلماسی دیجیتالی رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باقر جبر الزبیدی» از سیاستمداران عراقی که تاکنون پست‌های وزارت کشور، وزارت دارایی، وزارت سازندگی و اسکان و حمل و نقل را در کارنامه سیاسی خود دارد، در یادداشت کوتاهی درباره دیپلماسی دیجیتالی رژیم صهیونیستی علیه ارزش‌ها و معیارهای مردم منطقه هشدار داد.

وی در این یادداشت که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، نوشت: دیگر تنها با موشک‌ها و بمب‌ها، ملت‌های مخالف پروژه اسرائیل هدف قرار نمی‌گیرند. سالهاست که در سایه غفلت حکومت‌های عربی، دیپلماسی دیجیتالی اسرائیل حملات مستمر و زیادی را برای نابودی کلیه ارزش‌ها و معیارهای ثابت ملت‌های منطقه انجام می‌دهد.

الزبیدی در ادامه به نقش امروز «لیندا منوحین» عراق الاصل که سالها پیش  بغداد را به مقصد بیت المقدس ترک کرد، در این دیپلماسی اشاره و تصریح کرد: « لیندا منوحین اسرائیلیِ عراقی‌الاصل، بر تربیون‌های شبکه‌های اجتماعی وابسته به وزارت خارجه اسرائیل نظارت دارد و روزانه با شهروندان مختلف کشورهای عربی تماس برقرار می‌کند و آنها را به معلمان آموزش زبان عبری و پزشکان متصل می‌کند و اطلاعات لازم درباره اسرائیل را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بسیاری از تربیون‌ها و صفحه‌هایی مانند "اسرائیل تتکلم العربیه"،(اسرائیل عربی صحبت می‌کند)، ده‌ها میلیون‌ بیننده و دنبال‌کننده به ویژه جوانان عراقی و عربی را جذب کرده‌اند که از دروغهایی که دستگاه تبلیغاتی پر زرق و برق اسرائیلی ارائه می دهد شگفت‌زده و متحیر شده‌اند. در اینجا، دولتها، سازمانهای جامعه مدنی، روحانیون ، عشائر و والدین باید فرزندان خود (از هر دو جنسیت) را درباره این خطر که وطن، دین و ارزشهای ما را نشانه گرفته، آگاه و آنها را راهنمایی کنند.

سفری که طی آن ۹۰ خانواده اسرائیلی به شمال کشور ما انجام دادند و بدون نظارت یا اطلاع هیچ یک از طرف‌های مسئول در عراق، اقدام به انتشار تصاویر خود در هنگام جولان در استان‌های عراقی کردند، از نخستین گام‌های عادی‌سازی روابط است که تل‌آویو به دنبال اجرای آن در عراق است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول