اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش‌های فلسطینی به مصوبه کنست برای قطع بودجه مربوط به حقوق اسرا

کمیته وزارتی کنست تصویب کرد بخشی از مالیات اختصاصی تشکیلات خودگردان را که مربوط به حقوق اسرای فلسطینی بود، قطع کند؛ موضوعی که با واکنش گسترده روبه‌رو شده است.

واکنش‌های فلسطینی به مصوبه کنست برای قطع بودجه مربوط به حقوق اسرا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته وزارتی پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی تصویب کرد که ۲.۵ میلیارد شِکِل (۷۵۰ میلیون دلار) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را تحویل دهد و ۵۰۰ میلیون شکل (۱۸۰ میلیون دلار) از این مبلغ را به دلیل آنکه رام‌الله در سال گذشته به خانواده‌های اسرا و شهدا داده، کسر کند.

این درآمدها، مالیات وارده بر کالاهای وارد شده از خارج هستند که رژیم صهیونیستی به نیابت از تشکیلات خودگردان می‌گیرد، میانگین ماهانه آن به ۱۸۸ میلیون دلار می‎‎رسد و تل‌آویو سه درصد آن را برای خود برمی‌دارد.

واکنش‌ها

«قدری ابوبکر» رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی در همین ارتباط به خبرگزاری «آناتولی» گفت، این دزدی از اموال تشکیلات خودگردان و دلیلی بر توطئه علیه اسرا به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد که تشکیلات خودگردان به پرداخت مستمری ویژه اسرا ادامه خواهد داد.

«قدوره فارس» رئیس باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی هم اعلام کرد، این اقدام دزدی از اموال تشکیلات خودگردان در روز روشن است.

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین نیز به آناتولی گفت، این هجمه‌ای جدید برای ضربه به خانواده اسرا و شهدای و دلیلی قاطع بر دروغ بودن ادعای اسرائیل مبنی بر تعهد به توافقنامه‌هاست.

پیش‌تر اعلام شده بود، رژیم صهیونیستی بر تشکیلات خودگردان فشار آورده است که اگر می‌خواهد وامی از محل درآمدهای مالیاتی بلوکه شده فلسطینیان نزد این رژیم دریافت کند باید مستمری خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی را قطع کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول