اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مشاهده آنفلوآنزای حاد پرندگان در سه استان/روستاییان و واحدهای صنعتی گوش به زنگ باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرکرد با اشاره به شناسایی سه کانون بیماری در استان‌های مرکزی، اردبیل و مازندران گفت: روستاییان در صورت مشاهده تلفات غیرمتعارف در طیور بومی در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی این شهرستان‌ اطلاع‌رسانی کنند.

مشاهده آنفلوآنزای حاد پرندگان در سه استان/روستاییان و واحدهای صنعتی گوش به زنگ باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم بختیاری‌فر صبح امروز در جلسه ستاد آنفلوانزای حاد پرندگان شهرستان شهرکرد با اشاره به مشاهده موارد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌های کشور، گفت: روستاییان در صورت مشاهده تلفات غیرمتعارف در طیور بومی در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرکرد ادامه داد: براساس عملیات انجام گرفته رصد و پایش برنامه ملی کنترل و پیشگیری بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، سه کانون بیماری در استان‌های مرکزی، اردبیل و مازندران شناسایی شده و اقدامات مرتبط با مهار آن‌ها در جریان است.

وی در خصوص جلوگیری از انتقال عامل بیماری به طیور بومی و یا واحدهای صنعتی و گسترش آن در استان، افزود: محصور نمودن محل نگه‌داری طیور بومی و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز و ممنوعیت خرید و فروش طیور بومی به‌صورت دوره‌گرد اهمیت بسیار بالایی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد.

بختیاری‌فر اضافه کرد: مشاهده تلفات غیرمتعارف در واحدهای صنعتی،کاهش مصرف دان و آب و همچنین کاهش تولید باید توسط مسؤول فنی بهداشتی و یا مدیریت واحد به  شبکه دامپزشکی شهرکرد برای خدمت‌رسانی سریع اطلاع داده شود.

وی گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی نشده است. 

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول