اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قرارگاه‌های محله مسجدمحور در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: امروز هم مساجد از سیل و زلزله تا ویروس منحوس کرونا در میدان هستند و قرارگاه‌های محله مسجدمحور در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

قرارگاه‌های محله مسجدمحور در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سردار حمید دامغانی در جلسه قرارگاه محله مسجدمحور بسیج مساجد و محلات سپاه شاهرود در دفتر امام جمعه این شهر، با بیان اینکه مجموعه‌های شهرستانی با روحیه جهادی و تفکر بسیجی امور را پیش می‌برند، اظهار کرد: قرارگاه محله مسجدمحور باید شکل واقعی به خود بگیرد و مسجد به مسجد دنبال شود تا قرارگاه‌های مسجد محله‌محور به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه مساجد نقشی اساسی را در دوران انقلاب ایفا کردند و نقش بارز و کلیدی مساجد در دوران دفاع مقدس مشاهده شده است، گفت: در اوج جنگ و نظام نوپای اسلامی، مساجد به مراکز پشتیبانی جنگ تبدیل شدند و در اعزام نیرو و جمع‌آوری کمک در حوزه‌های مختلف اثرگذار بودند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: امروز هم مساجد از سیل و زلزله تا ویروس منحوس کرونا در میدان هستند و بخشی از مساجد به محلات خدمت‌رسانی، ساماندهی کمک‌های مؤمنانه، پیشگیری و درمان تبدیل شدند.

دامغانی خاطرنشان کرد: در طول بیش از ۴۰ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، همیشه روحانیت در عبور دادن نظام و انقلاب از مشکلاتی که داشته، پیشرو بوده است.

وی افزود: در کنار این موارد، آنچه باعث عبور از مشکلات شده، ظرفیت مردمی است که به‌صورت حداکثری در صحنه‌های مختلف پای کار آمده و تلاش‌های مردم با آینده‌نگری امام راحل در بسیج تعریف شد و بسیج به نظام و کشور و مردم خدمات زیادی انجام داد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه بسیج از مردم برای حل مشکلات آنان و نظام برآمده است، گفت: بسیج قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

دامغانی تصریح کرد: اگر در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن و تهدیدات پیچیده و ترکیبی آنان که امروز متحدتر از گذشته برای ایجاد مشکلات تعدد برای نظام و مردم تلاش می‌کنند، بخواهیم مشکلات را رفع کنیم، نیاز داریم تا مساجد بیش از گذشته نقش خود را ایفا کنند.

او افزود: مساجد باید به مرکز فرماندهی و عملیات نرم محله تبدیل شوند و در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی، معیشت، اشتغال، عمران، زیرساخت و آسیب‌های اجتماعی حضوری فعال داشته باشد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به تشکیل قرارگاه محله مسجدمحور در استان سمنان و رویکردهای مهم با فهم و نیاز مشترک گفت: مسجد باید قرارگاهی در محله باشد تا در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کند.

دامغانی اضافه کرد: بسیج باید در هر محله در تمام عرصه‌های جنگ نرم، سخت و نیمه سخت راهبرد داشته باشد؛ نقش اساسی بسیج در مسجد است و بدین ترتیب، مجموعه‌های مردمی را هم‌افزا کرده و پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان، امام جمعه محور قرارگاه و در مساجد، امام جماعت محور همه فعالیت‌ها هستند، افزود: قرارگاه‌های محله مسجدمحور بسیج باید راه‌اندازی و امامان جماعت، محور و بسیج، همراه آنها باشد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: رسانه محله باید فعال شود تا مطالبه‌گری و خدمات محله را اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی کند.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت طلاب جهادی که توان بی‌نظیری هستند، در همین راستا تأکید کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول