اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آزادی ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد در استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۱۰۹ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی بالغ بر شانزده میلیارد تومان با کمک شکات، کمیته امداد و ستاد دیه استان آزاد شدند.

آزادی ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در هشتمین نشست هیئت امناء ستاد دیه، ضمن بیان تبریک و تسلیت شهادت مدیر برجسته و دانشمند فرهیخته عرصه علم و فناوری و دانش هسته ای شهید محسن فخری زاده، گفت: بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاورد‌های علمی کشور خواهد بخشید.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اشاره به آسیب پذیر بودن مددجویان و خانواده‌های آنان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس معظم قوه قضاییه توجه به محکومان مالی جرایم غیرعمد است بنابراین برنامه‌های متعددی در دستگاه قضایی و اداره کل زندان به منظور حمایت از این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: از ابتدای امسال ۱۰۹ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ کل بدهی بالغ بر شانزده میلیارد تومان با کمک شکات، کمیته امداد و ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی ادامه داد: شاکیان پرونده ها مبلغی بالغ بر شش میلیارد تومان از کل بدهی را بزرگوارانه بخشیدند و مبلغ پرداخت شده توسط ستاد دیه و خیرین بالغ بر دو میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: در استان صندوقی تحت عنوان صندوق قرض الحسنه احسان ایجاد شود تا افرادی که به عمد مرتکب جرمی شده اند ولی از افتادگان و نیازمندان بوده و در جریان اجرای حکم و تحمل مجازات اصلاح گردیده و مورد تایید مراجع قانونی و دستگاه قضایی هستند را به صورت قرض و نه بلاعوض، مورد حمایت قرار دهد.

در پایان مصوب شد تا پرونده هایی که در ستاد دیه مطرح و متقاضی بهره مند شدن کمک ستاد دیه بوده و مورد تایید اعضاء قرار می گیرد، جهت مرخصی دیگر نیازی به اخذ وثیقه و کفالت نداشته و این موضوع به کلیه مدیران و همکاران قضایی ابلاغ شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول