اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از خرید تبلت برای دانش‌آموزان تا تامین هزینه جراحی نیازمندان/ زنانی که مردانه پای عهدشان ایستاده‌اند

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس (س) سپاه ناحیه بقیه الله شیراز(عج) گفت: این حوزه تا کنون اقدامات جهادی بسیاری در حوزه خرید تبلت، پرداخت اجاره، کمک به نیازمندان، پرداخت وام قرص الحسنه، تامین هزینه جراحی و کمک به کودکان کار داشته است.

از خرید تبلت برای دانش‌آموزان تا تامین هزینه جراحی نیازمندان/ زنانی که مردانه پای عهدشان ایستاده‌اند

دنیا یوسفی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس(س) با کمک های مردمی و حمایت خیرین توانسته دو منزل برای دو خانواده نیازمند را اجاره کرده و اجاره بهای آن را برای مدت پنج ماه پرداخت کند.

وی با اشاره به خرید دو عدد تبلت برای دانش آموزان نیازمند از تهیه ۱۶۰ بسته ماسک و ۱۰۰ لیتر الکل و توزیع میان نیازمندان مناطق محروم شیراز مانند شهرک مهدی آباد و محدوده بنی هاشمی و مسلم به‌عنوان یکی از اقدامات این حوزه بسیج خبر داد.

یوسفی افزود: همچنین تعداد ۱۱۴ ساندویچ برای توزیع میان کارتن خواب‌ها و کودکان کار در سطح شهر از سوی بسیجیان این حوزه بسیج صورت گرفته است و در کنار آن، ۲۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه به هفت خانواده نیازمند پرداخت و شش عدد پتو به دو خانواده نیازمند نیز تحویل داده شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت نرجس(س) گفت: همچنین در کنار پرداخت هزینه عمل جراحی و درمان دو کودک به مبلغ ۱۸ میلیون تومان، می‌توان به تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، حبوبات، رب گوجه، ماکارونی و ... اشاره کرد که این اقلام در طول هفته بسیج بین خانواده های نیازمند توزیع شد. 

وی در ادامه اظهار داشت: پرداخت بیش از ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان و اجاره بهای منزل به  خانواده های نیازمند تحت پوشش و توزیع ۲۰ کیلو عسل به  بیماران کرونایی نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده است.

این بانوی جهادگر اضافه کرد: در ادامه کمک های مومنانه همچنین یک عدد کپسول اکسیژن جهت استفاده بیماران کرونایی بدحال توسط گروه جهادی ظهور تامین شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

تهیه سه سرویس سیسمونی و دو سرویس جهیزیه برای خانواده های نیازمند تحت پوشش نیز از دیگر اقدامات این پایگاه بسیج است.

ذبح و توزیع شش راس گوسفند میان نیازمندان، خرید تعدادی آبگرمکن، همکاری داوطلبانه با کادر درمان، حمایت مالی از دانش آموزان و ...نیز از دیگر کمک های این حوزه بود که یوسفی به آنها اشاره کرد.

یوسفی همچنین با اشاره به فعالیت های فرهنگی پایگاه های حوزه هشت حضرت نرجس (س) در طول هفته بسیج گفت: فضاسازی و نصب بنر گرامیداشت هفته بسیج در پایگاه، مساجد و محلات، برگزاری جلسات آموزش آنلاین مشاوره با موضوع سواد رسانه ای، خانواده وفضای مجازی، فرزند پروری، برگزاری پنج یادواره شهدا به صورت مجازی و برگزاری جشنواره غذاهای سنتی با محوریت سبک زندگی اسلامی به صورت مجازی ازز جمله این فعالیت ها بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های فرهنگی صورت گرفته می توان به برگزاری جشنواره مجازی صنایع دستی و تولیدات خانگی تحت عنوان بانوی توانمند ایرانی و مسابقه ورزشی طناب زنی به صورت مجازی با عنوان بسیجی ورزشکار ویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد که این تمام برنامه ها با استقبال بسیجیان همراه بود.

این بانوی بسیجی افزود: پویش بسیج، نیروی مقاومت ملت ایران در چهار محور از جمله به آتش کشیدن پرچم امریکا و اسرائیل در حیاط منازل، حک کردن پرچم امریکا و اسرائیل روی زمین در کوچه ها و ورودی منازل، تماشای خانوادگی سخنان رهبر انقلاب با عنوان بسیجی ام و گوش به فرمان رهبرم و همچنین بسیجی ام و  برای رهبرم یک قاسم سلیمانی ام از دیگر برنامه های برگزار شده در هفته بسیج ۹۹ بود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه تولید محتوا با موضوع نقش بسیج در تداوم انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه نونهالان، شعر خوانی، دکلمه خوانی و تهیه کلیپ به مناسبت هفته بسیج توسط بسیجیان کودک و نوجوان پایگاه ها جزء برنامه دیگر برگزار شده در هفته بسیج بود. 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس(س) گفت: همچنین به مناسبت هفته بسیج دیدار از خانواده شهدا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تجلیل از آنها انجام شد و زیارت قبور مطهر شهدا و غباررویی قبور شهدا در دستور کار قرار گرفت.

یوسفی افزود: برگزاری کلاس های آموزشی هنری به صورت مجازی و  تقدیر از فعالان فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم، تجلیل از کوچکترین و بزرگترین بسیجی، تجلیل از بسیجی مدافع سلامت از دیگر برنامه های فرهنگی برگزار شده در هفته بسیج بود.

انتهای پیام/ ن/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول