اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین واردات زباله‌های جامد را ممنوع می‌کند

مقامات اعلام کرده‌اند که چین از اول ژانویه 2021 واردات زباله جامد را ممنوع می‌کند.

چین واردات زباله‌های جامد را ممنوع می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، براساس اطلاعیه‌ای که به طور مشترک توسط وزارت بوم شناسی و محیط زیست، وزارت بازرگانی و اداره کل گمرک صادر شده، ریختن، انباشت و دفع مواد زائد از خارج از کشور در خاک چین نیز ممنوع خواهد بود.

ممنوعیت کلی اوج سیاست‌هایی است که از سال ۲۰۱۷ برای حذف مرحله واردات زباله‌های جامد معرفی شده است. به عنوان مثال، در این سال چین واردات ۲۴ نوع زباله جامد را ممنوع کرد.

چین از دهه ۱۹۸۰ واردات زباله‌های جامد را به عنوان منبع مواد اولیه آغاز کرد و سالهاست که با وجود ظرفیت محدود در دفع زباله، بزرگترین وارد کننده جهان است. برخی از شرکت‌ها به طور غیرقانونی زباله‌های خارجی را برای سودآوری وارد کشور میکن‌ند و این امر تهدیدی برای محیط زیست و بهداشت عمومی است.

با افزایش آگاهی عمومی در مورد مسائل زیست محیطی و موفقیت در توسعه سبز چین، واردات زباله‌های جامد این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. واردات سال گذشته ۱۳.۴۸ میلیون تن بوده است که در مقایسه با ۲۲.۶۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است. در ۱۰ ماه نخست سال جاری، چنین وارداتی ۴۲.۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا، که عادت کرده‌اند چندین دهه زباله خود را به خارج از مرزهای خود منتقل کنند، در داخل ظرفیت بسیار محدودی، برای بازیافت زباله دارند؛ با کنار رفتن چین و حالا هند از جمع گزینه‌های آمریکا، مراکز بازیافت این کشور در رویارویی با حجم عظیم زباله، دچار چالش‌های بزرگ‌تری شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول