اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی 55 درصد قزاق‌ها برای شرکت در انتخابات آتی پارلمانی

در یک نظرسنجی که از سوی موسسه همگرایی اوراسیا صورت گرفته حدود 55 درصد از مخاطبان برای شرکت در روند انتخابات آتی پارلمانی این کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

آمادگی 55 درصد قزاق‌ها برای شرکت در انتخابات آتی پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بر اساس یک نظرسنجی که توسط موسسه همگرایی اوراسیا در قزاقستان صورت گرفته اکثر مخاطبان واجد شرایط رای دادن برای شرکت در روند انتخابات پارلمانی این کشور اظهار آمادگی کرده‌اند.

طبق نتایج این نظرسنجی، حدود 55 درصد از مخاطبان (2400 نفر) از 14 استان مختلف و شهرهای «نورسلطان»، «آلماتی»، «شیمکنت» در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آتی پارلمانی شرکت می‌کند، پاسخ مثبت داده‌اند.

بنابر سخنان کارشناسان موسسه همگرایی اوراسیا این رقم کاملا قابل انتظار بوده، زیرا برای مردم انتخابات ریاست جمهوری جذاب‌تر است.

توجه افراد مسن و میانسال به فعالیت‌های سیاسی در مقایسه با مخاطبان جوان‌تر بیشتر به نظر می‌رسد به طوری که 61.2 درصد از افراد فعال در فعالیت‌های سیاسی را شهروندان بالای سن 61 سال، 59.3 درصد 46 تا 60 سال، 56.6 درصد 30-45 و 42.4 درصد 18-29 ساله تشکیل می‌دهند.

با این حال، جوانان شهرنشین (44 درصد) در مقایسه با جوانان روستانشین (37.9 درصد) در این زمینه فعال‌تر هستند.

در نتیجه این نظرسنجی مواردی مانند حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه (50.7 درصد)، بهبود کیفیت بهداشت (38.6 درصد)، اشتغال جوانان (38.1 درصد)، حفاظت و ایمنی کودکان (29.3 درصد) و امنیت غذایی کشور (24.7 درصد) باید در نوبه اول از سوی دولت رسیدگی شوند.

وی افزود: احزابی که مطالبات مردم را شنیده و در تبلیغات و برنامه‌های پیش از انتخاباتی خود استفاده می‌کنند به احتمال زیاد در انتخابات از حمایت بیشتر مردم برخوردار خواهند بود.

72.3 درصد از مخاطبان این نظرسنجی حمایت خودشان را از احزاب «نور آتان» (حزب حاکم)، 3.3 درصد «آویل»، 3.2 درصد «آقژال»، 2 درصد حزب خلق، 1.6 درصد سوسیال دموکرات ملی و 1.4 درصد دیگر حزب «آدال» اعلام کرده اند.

در این نظرسنجی که از 20 اکتبر تا 5 نوامبر انجام شده، 2400 مخاطب از 14 استان مختلف و شهرهای «نورسلطان»، «آلماتی»، «شیمکنت» شرکت کردند.

موسسه مذکور خاطرنشان کرده با توجه به اینکه نظرسنجی مذکور در اواخر اکتبر و اوایل ماه نوامبر، یعنی قبل از برگزاری کنگره‌های احزاب انجام شده، ممکن است رقم‌های در بالا ذکر شده، متفاوت باشند.

در حال حاضر اکثر احزاب کنگره‌های خود را برگزار و لیست کاندیداها را تایید و برنامه پیش از انتخاباتی را مشخص کرده‌اند و مردم برای حمایت آگاهانه از احزاب اطلاعات بیشتری در اختیار دارند.

انتخابات پارلمانی در قزاقستان مورخ 10 ژانویه سال 2021 میلادی برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول