اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

احتمال عدم صدور مجوز عبور پرواز صهیونیست‌ها از آسمان عربستان

درحالی که مقامات سعودی مجوز عبور پروازهای فلای دبی با مبدأ یا مقصد سرزمین‌های اشغالی را صادر کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد، قصد ندارند به شرکت‌های صهیونیستی مجوز پرواز از آسمان عربستان را بدهند.

احتمال عدم صدور مجوز عبور پرواز صهیونیست‌ها از آسمان عربستان

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از گلودز، در حالی که مقامات سعودی به شرکت فلای دبی برای عبور از آسمان عربستان در پروازهای با مبدأ یا مقصد اسرائیل مجوز داده‌اند اما به نظر می‌رسد، قصد ندارند چنین مجوزی برای شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی صادر کنند.

چند شرکت هواپیمایی صهیونیستی شامل اسراایر ایرلاینز، آرکیا و ال آل اسرائیل قصد دارند پروازهای تلاویو ـ دبی خود را از ماه آینده میلادی آغاز کنند. 

بدون مجوز سعودی‌ها برای عبور پروازهای اسرائیلی از آسمان این کشور اجرای آنها آغاز نخواهد شد.

پرواز تلاویو به دبی در صورتی که از آسمان عربستان عبور کند 3 ساعت و نیم طول خواهد کشید، اما در صورتی که از آسمان عربستان عبور نکند، 7 ساعت زمان خواهد برد؛ چراکه شرکت‌ها مجبور می‌شوند آسمان عربستان را دور بزنند.

این پرواز نه تنها بدون عبور از آسمان سعودی‌ها با بلیت 300 تا 350 دلار صرفه اقتصادی نخواهد داشت، بلکه برای هواپیماهای کوچکی که توسط شرکت‌های اسرائیلی استفاده می‌شود، بیش از حد طولانی خواهد بود. 

در حالی که شرکت اسرا ایر گفته که قصد دارد از فردا پروازهای خود به دبی را آغاز کند به نظر می‌رسد،‌سعودی‌ها برنامه‌ای برای صدور مجوز عبور هواپیماهای از آسمان عربستان را ندارند. در صورتی که سعودی‌ها مجوز پرواز شرکت‌های اسرائیلی ندهند، این اقدام برای آنها بسیار شرم‌آور خواهد بود؛ چراکه آنها که از چند روز دیگر پروازهای خود را شروع می‌کنند تاکنون هزاران بلیت فروخته‌اند. 

در صورتی که شرکت‌های صهیونیستی نتوانند مجوز دریافت کنند، احتمالا مسافران به سمت خرید بلیت از فلای دبی خواهند رفت. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول