اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جستجوی در دماوند برای نجات کوهنورد اصفهانی ادامه دارد

رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان گفت: با توجه به وضعیت آب‌وهوا و همچنین گذشت زمان احتمالا اوضاع کوهنورد خوب نیست اما امیدواریم با کمک بالگرد هلال احمر بتوانیم در اسرع وقت این کوهنورد را نجات دهیم.

جستجوی در دماوند برای نجات کوهنورد اصفهانی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز جمعه ۷‌ام آذر ماه، خبر مفقودی فرزاد موسی کوهنوردی اصفهانی ۲۳ ساله که در حال صعود به قله دماوند بوده، منتشر شد.

مهدی نصر اصفهانی پیرامون، آخرین وضعیت عملیات جستجو کوهنورد اصفهانی اظهار داشت: بعد از اعلام مفقودی کوهنورد اصفهانی، سریعا تیم ۱۴ نفره از با تجربه‌ترین کوهنوردان استان به منظقه اعزام شد؛ تیم نجات دو روز به جستجو پرداختند و تا ارتفاع ۵۲۰۰ متری نیز بالا رفتند ولی به دلیل جو ناپایدار هوا متاسفانه صعود به مناطق بالاتر متوقف شد.

رئیس هیأت کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: تیم ۱۴ نفره به دلیل شرایط سخت آب‌وهوایی به پناهگاه بازگشت و دلیل جو نامساعد هوا مجبور به بازگردادن ۱۰ نفر از اعضای تیم شدیم ، هم‌اکنون چهار نفر دیگر از اعضای تیم اصفهان به اضافه کوهنوردان مازندران در منطقه مستقر هستند تا بتوانند  به کمک بالگرد هلال احمر گشت هوایی را در منطقه انجام دهند.

وی در خصوص آخرین وضعیت کوهنورد اصفهانی تشریح کرد: با توجه به وضعیت آب‌وهوا و همچنین گذشت زمان احتمالا اوضاع کوهنورد خوب نیست ولیکن با کمک بالگرد هلال احمر بتوانیم در اسرع وقت این کوهنورد را نجات دهیم.

نصر اصفهانی در خصوص اینکه کوهنورد اصفهانی مجوز صعود داشته و یا خیر افزود: ایشان بدون هیچ هماهنگی و به صورت فردی اقدام به صعود کرده است، علیرغم اخطار هیأت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین شرایط نامساعد جوی، وی به صورت انفرادی اقدام به صعود زمستانی به قله دماوند کرده است.

رئیس هیأت کوهنوردی اصفهان در پایان گفت: از کلیه باشگاه‌ها و کوهنوردان عزیز درخواست داریم از ورود به مناطق کوهنوردی فعلا خوداری کنند، اگر هم مجوز صعودی صادر شود، تیم‌ها اقدام به صعود گروهی کنند و از صعود انفرادی بپرهیزند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول