اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعلام آمادگی عربستان سعودی برای حمایت از نهاد نظامی عراق

وابسته نظامی عربستان سعودی در عراق بر آمادگی کشورش برای ادامه حمایت از نهاد نظامی عراق تاکید کرد.

اعلام آمادگی عربستان سعودی برای حمایت از نهاد نظامی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر ستاد «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق دیروز (یک‌شنبه - ۲۹ نوامبر) میزبان وابسته نظامی عربستان سعودی در عراق بود، بر اهمیت این دیدار برای بررسی افق‌های همکاری و هماهنگی میان دو کشور دوست در عرصه نظامی تاکید کرد.

 پایگاه خبری «بغداد الیوم»، امروز با انتشار این خبر نوشت: وابسته نظامی عربستان سعودی نیز ضمن ابراز خشنودی از این دیدار بر توانایی‌های ارتش عراق، فداکاری‌ها و قهرمانی‌های بزرگ آن برای محافظت از امنیت و ثبات عراق و منطقه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه بر اهتمام کشورش برای تداوم حمایت همه‌جانبه از نهاد نظامی عراق تاکید کرد.

رئیس ستاد ارتش عراق نیمه دوم آبان‌ماه گذشته در سفر به عربستان سعودی و دیدار با سرلشکر ستاد «فیاض بن حامد الرویلی»  همتای سعودیش افق‌های همکاری نظامی بغداد - ریاض را بررسی کرد.

سرلشکر الرویلی در آغاز این دیدار، عربستان را «کشور دوم» رئیس ستاد ارتش عراق توصیف و از حضور وی و هیئت همراهش استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و همکاری بین دو کشور، افق های همکاری نظامی و راههای تقویت آن را به همراه موضوعات مورد اهتمام مشترک را بررسی کردند.

این سفر رئیس ستاد مشترک ارتش عراق به ریاض، یک روز پس از نشست فشرده کمیته هماهنگی مشترک دو کشور برای توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی و نظامی در بغداد صورت گرفت و برخی رسانه‌های سعودی پیش‌بینی می‌کنند که بزودی تمرین‌های نظامی مشترک بین عراق و عربستان برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول