اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پیش بینی صادرات 2.7 میلیارد دلاری به افغانستان تا پایان سال/ توسعه تجارت با افغانستان با راه اندازی خط ریلی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: پیش بینی می شود صادرات ایران به افغانستان تا پایان سال به 2 میلیارد و 700 میلیون دلار برسد.

پیش بینی صادرات 2.7 میلیارد دلاری به افغانستان تا پایان سال/ توسعه تجارت با افغانستان با راه اندازی خط ریلی

حسین سلیمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت تجارت ایران و افغانستان،گفت: با افتتاح  خط ریلی بین ایران و افغانستان و امکان حمل بار از طریق قطار بین دو کشور شرایط آسان تری برای حمل و نقل کالا بین دو کشور بوجود آمده است، بنابراین امیدواریم که این موضوع اثرات مثبتی بر روند تجاری دو کشور داشته باشد. 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان،  گفت: حمل بار از طریق قطار به افغانستان برای صادرکنندگان هزینه کمتری نسبت به حمل بار با کامیون دارد ضمن اینکه معطلی هایی که در حمل بار از طریق کامیون وجود دارد مانند معطلی در گمرکات کشور و  معطلی برای  نقل و انتقال بار از کامیون های ایرانی به کامیون های کشور افغانستان کاهش می یابد.  

وی گفت: در حال حاضر از طریق قطار بیشتر امکان حمل سوخت به کشور افغانستان وجود دارد اما با برنامه ریزی های انجام شده بزودی امکان حمل کالاهای دیگر از طریق خط ریلی  ایران به افغانستان فراهم می شود. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت تجارت بین دو کشور ایران و افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است، گفت: با توجه به مشکلات ناشی از کرونا و تعطیلی ها و محدودیت های کرونایی  پیش بینی بینی می  شود صادرات ایران به کشور افغانستان تا پایان سال به 2 میلیارد و 700 میلیون دلار برسد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول