اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تماس تلفنی حنیف اتمر با ظریف/ وزیر خارجه افغانستان ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

وزیر خارجه افغانستان امروز در تماس تلفنی با ظریف ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد و تروریسم را در هر شکل آن مردود خواند.

تماس تلفنی حنیف اتمر با ظریف/ وزیر خارجه افغانستان ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

به گزراش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت شهید محسن فخری زاده، با ابراز همدردی و تسلیت به دولت و مردم ایران، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

حنیف اتمر تروریسم را در هر شکل آن مردود خواند.

موضوعات دوجانبه از جمله مسائل مربوط به سند همکاری‌های جامع دو کشور، افتتاح راه آهن خواف - هرات و همکاری‌های دو کشور در حوزه آب از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه افغانستان و ایران در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

وزارت خارجه افغانستان هم روز گذشته در پیامی ترور شهید فخری‌زاده را محکوم و با خانواده، مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

هیأتی از دفتر سیاسی طالبان نیز با حضور در محل سفارت ایران در قطر شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفتند.

 

 

طی دو روز گذشته نیز وزرای خارجه قطر، سوریه، عمان، عراق و جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودرو حامل وی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول