جعفر پاشایی در گفتوگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با توجه به شیوع پاندومی کرونا از شیوههای متعددی برای آموزش به دانشآموزان در قالب «اطلس دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی و پرورشی در زمان بیماری کرونا» استفاده میشود.
وی با بیان اینکه قطعا مطلوبترین روش برای آموزش برگزاری کلاسهای حضوری است، تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا طبق تصویب ستاد ملی کرونا مدارس استان باز هستند اما آموزشها به شکل غیرحضوری ارائه میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی ابراز کرد: یکی از روشهای آموزش دانشآموزان در این شرایط کرونایی استفاده از شبکه شاد است و در استان آذربایجانشرقی 88 درصد دانشآموزان از طریق این شبکه از خدمات آموزشی و پرورشی بهرهمند میشوند.
پاشایی ادامه داد: روش دوم آموزش تلویزیونی است و تمام دروس مقاطع مختلف تحصیلی توسط معلمان مجرب در شبکههای تلویزیونی در اوقات تعیینشده تدریس و چند روز قبل جدول پخش آموزش دروس در شبکههای تعیین شده به دانشآموزان اطلاع رسانی میشود.
وی خاطرنشان کرد: روش سوم برگزاری کلاسهای حضوری در مناطقی است که زیر 15 نفر دانشآموز دارند که در 830 روستای استان آموزشها به شکل حضوری البته با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی صورت میگیرد.
این مسوول یادآور شد: روش چهارم ارائه مطالب آموزشی به شکل درسنامه است؛ در این روش گروههای آموزشی در ادارات آموزش و پرورش، خلاصه دروس را تدوین کرده و بهصورت محتوای الکترونیکی یا مکتوب توسط راهنمایان تعلیمات و یاوران آموزشی به دانشآموزانی که به هر دلیل به اینترنت، تبلت، گوشی و تلویزیون دسترسی ندارند ارائه میدهند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی، توضیح داد: در این روش پس از مطالعه محتوای ارائه شده توسط دانشآموزان، این مطالب از آنها پس گرفته شده و مطالب جدیدی به آنها تحویل داده میشود.
پاشایی افزود: روش پنجم هم روش یاریگران آموزش است در این روش اگر دانشآموزی به هر دلیلی نتوانست از چهار شیوه قبلی بهرهمند شود، معلمانی را به عنوان یاریگر آموزش مامور کردهایم تا از طرقی مثل تماس تلفنی یا حضور مستقیم در روستا آموزشهای لازم را به دانشآموزان محروم ارائه دهند.
این مسوول با بیان اینکه هدف ما این است که هیچ دانشآموزی از سیستم تعلیم و تربیت خارج نشود، یادآور شد: تلاش میکنیم حمایتهای خیران را نیز برای خرید تبلت، تلویزیون و گوشی هوشمند برای دانشآموزان محروم جلب کنیم، به هر حال هنوز به حالت ایدهآل نرسیدهایم و دانشآموزان بسیاری هستند که تبلت یا گوشی ندارند.
در سامانه «فارس من» مخاطبان این خبرگزاری با ثبت دانشآموزان «تازهکند قشلاق» در پی عدم دسترسی به اینترنت از تحصیل بازماندند خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.
انتهای پیام/60026/س