اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بافت فرسوده استان اصفهان با اعطای تسهیلات نوسازی می‌شود

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای استان اصفهان پرداخت می‌شود.

بافت فرسوده استان اصفهان با اعطای تسهیلات نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر زاغیان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از مهمترین طرح‌های این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری تعریف شده است. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این راستا تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت فرسوده در شهرهای استان اصفهان  پرداخت می‌شود. 

وی تاکید کرد: تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری بصورت ترکیبی با سه نرخ ۹، ۱۶ و ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که در این رابطه ماهیت متقاضی، نوع ساخت‌وساز و شهر محل اجرای پروژه قابل توجه است. 

زاغیان مزایای این طرح را، عدم نیاز به سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات و امکان دریافت آن با ارائه سند تک برگ عنوان کرد و گفت: در این طرح علاوه بر تسهیلات بانکی، از سوی شهرداری‌ها نیز امکان تخفیف حداقل ۵۰ درصد عوارض ساخت، تراکم ساخت و تقسیط مابقی آن وجود دارد. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: قابلیت تبدیل تسهیلات به فروش اقساطی و تقسیط آن به مدت حداکثر ۱۲۰ ماه از دیگر مزایای تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری است. 

وی بیان داشت: ثبت‌نام و استفاده از این تسهیلات بانکی طی دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله نخست متقاضیان به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده به نشانی Facility.udrc.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام، پیامک رمز ورود دریافت می‌کنند. 

زاغیان افزود: در مرحله دوم متقاضیان پس از ورود مشخصات پروژه در همین سامانه، از طریق پیامک، شماره پرونده دریافت می‌کنند سپس اطلاعات به سرپرستی بانک مسکن ارسال می‌شود. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از بررسی توسط سرپرستی بانک مسکن پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و آنان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به این اداره، با ورود به سامانه بانک مسکن به نشانی Loan.bank-maskan.ir مابقی اطلاعات را تکمیل کرده و پس از دریافت پیامک از شعبه جهت مراجعه حضوری به بانک  اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول