اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اهل هنر باید برای معرفی قهرمانانمان وقت بگذارند/ نگارش چند نمایشنامه با موضوع حاج قاسم در حال انجام است

معاون امور هنری وزیر ارشاد گفت: من بر این باورم با تمام تلاش‌ها و کوشش‌هایی که برای خلق آثار ماندگار هنری توسط هنرمندان صورت گرفته، باید به عنوان اهل هنر سهم بیشتری را برای معرفی قهرمانانمان بگذاریم.

اهل هنر باید برای معرفی قهرمانانمان وقت بگذارند/ نگارش چند نمایشنامه با موضوع حاج قاسم در حال انجام است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرگزاری مهر گفتگویی انجام داده است که مهمترین بخش‌های آن در ادمه آمده است.

من بر این باورم با تمام تلاش‌ها و کوشش‌هایی که برای خلق آثار ماندگار هنری توسط هنرمندان صورت گرفته، باید به عنوان اهل هنر سهم بیشتری را برای معرفی قهرمانانمان بگذاریم. چرا که هنر زبان گویای مستغنی از ترجمه است و می‌تواند یکی از موثرترین راه‌ها برای معرفی دلاوران و قهرمانان این سرزمین باشد. البته که این باور را هم نباید داشته باشیم که قهرمانان ما بسیار محدود و انگشت شمار هستند، چرا که به قول مرحوم قیصر امین پور: «در این چمن که ز گل‌های برگزیده پُر است / برای چیدن گل، انتخاب لازم نیست»

در تمام وقایعی که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد ما در صنوف و صفوف مختلف  قهرمانانی داشتیم که برای پرداختن به هر کدام فرصت‌های زیادی توسط هنرمندان ما وجود داشت. مگر آتش‌نشانان ما در حوادث کم کار کرده‌اند؟ مگر قهرمانان سلامت ما در همین ایام کرونایی کارهای کمی انجام دادند؟ مگر دستاوردهای پزشکی و طبی و ابداع روش‌های درمانی کم بودند؟ مگر قهرمانان ملی ما در عرصه هسته‌ای، دفاعی و جریان دفاع مقدس از تعداد کمی برخوردار بودند؟ من بر این باورم هرچه قدر برای نشان دادن تلاش و کوشش قهرمانان فعالیت‌های مختلفی انجام دهیم کمک قابل توجهی برای معرفی این عزیزان کردیم. اتفاقاً همین شرایط است که می‌تواند تصویر بی‌دریغ تر و کامل‌تری از دلاوران ایرانی را به خودمان و جهان نشان دهد.

- جبران این کم‌کاری ما نسبت به قهرمانان ملی نیازمند کار بیشتری است.

- باید به این موضوع نیز دقت کنیم تا آنچه در این راستا صورت می‌گیرد، نباید در لایه شعاری بودن خود باقی بماند. بلکه باید باورمندانه به این نوع فعالیت بپردازیم.

- البته ما در برخی از رویدادها و اتفاقاتی چون شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تلاش کردیم تا نسبت به تولید محتوای متناوب کارهایی را انجام دهیم که در این راستا نگارش چند نمایشنامه با این موضوع در حال انجام است. 

- طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی قطعه بلند موسیقایی در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان امسال آماده و نهایی شود. در حوزه نمایش هم نمایشنامه‌هایی در حال نگارش و تهیه است. این در حالی است که در حوزه تجسمی نیز برنامه‌هایی در حال طراحی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول