اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه ترور شهید فخری‌زاده را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان را به شدت محکوم کرد و افزود این اقدام به وضوح با هدف ایجاد بی‌ثباتی در منطقه انجام شده است.

روسیه ترور شهید فخری‌زاده را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران را به شدت محکوم و اعلام کرد این اقدام با هدف ایجاد بی‌ثباتی در منطقه انجام گرفت. 

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو قویاً ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای در ایران را که با هدف بی‌ثبات کردن منطقه صورت گرفت محکوم می‌کند. ما نگرانی جدی خود از ماهیت تحریک‌آمیز این اقدام تروریستی که به وضوح با هدف ایجاد بی‌ثباتی و تشدید احتمال درگیری در منطقه انجام شد، ابراز می‌کنیم. 

مسکو افزود: هر کسی که پشت این قتل قرار دارد و می‌کوشد از آن در جهت منافع سیاسی خود استفاده کند، باید در این خصوص مسئول شناخته شده و پاسخگو باشد. 

روسیه در پایان اعلام کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که منجر به تشدید تنش‌ها خواهد شد، خودداری کنند.

«هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم امروز (دوشنبه) در اظهاراتی به ترور شهید محسن فخری زاده واکنش نشان داد. چون‌یینگ گفت: «چین از ترور دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده شوکه شد و این جنایت خشونت‌آمیز را محکوم می‌کند.»

به گزارش فارس، شهید محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی ایشان به شهادت رسید.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در پی حادثه تروریستی ایران که در آبسرد دماوند به وقوع پیوست، در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

از طرف دیگر، یک مقام اطلاعاتی غربی نیز به صراحت گفته بود که ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران نقشه دیرباز رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران بوده است.

مقام‌های ایران ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی و تاکید بر خدمات بسیار زیاد شهید فخری‌زاده در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای اعلام کردند، راه این دانشمند شهید ادامه می‌یابد و مسببان این عملیات تروریستی پاسخ درخور دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول