اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

4500 نفر در آستارا غربال‌گری کرونا شدند

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به طرح غربال‌گری کرونا گفت: چهار و 500 نفر در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به لحاظ علائم بیماری کرونا موردپایش بهداشتی قرار گرفتند.

4500 نفر در آستارا غربال‌گری کرونا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، عباس صابر عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طرح غربال‌گری شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از زیربرنامه‌های ستاد مدیریت هوشمند مبارزه با ویروس کووید ۱۹ است که از هشت آذر ماه در دستور کار فرمانداری، سپاه و شبکه بهداشت قرار گرفته است.  

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۹۰ تیم متشکل از بسیجیان سپاه ناحیه، امدادگران جمعیت هلال‌احمر و کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان براساس دستورالعمل‌های صادره کل شهرستان آستارا را پایش می‌کنند، گفت: از این تعداد تیم، هم‌اکنون ۶۰ تیم در مناطق مختلف فعال هستند.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه تاکنون چهارهزار و ۵۰۰ نفر در قالب یک‌هزار و ۲۵۰ خانوار به لحاظ علائم بیماری کرونا موردپایش بهداشتی قرار گرفته‌اند، افزود: بیماریابی، قرنطینگی خانگی و پشتیبانی از افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ ازجمله مزایای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با بیان اینکه شروع فصل سرما، نامساعد بودن شرایط جوی و کوهستانی بودن برخی مناطق  ممکن است در امر پایش خلل ایجاد کند، گفت: در صورت نامساعد بودن شرایط جوی و بارش برف در ارتفاعات قرار است از بسیجیان پایگاه‌های محلات استفاده شود.

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: آموزش‌های لازم به اعضای تیم‌ها در رابطه با تب‌سنجی خانواده‌ها در دو روز گذشته ارائه‌شده و در صورت عدم‌حضور آن‌ها در منزل، تیم‌های غربال‌گری مجدد به منازل مراجعه می‌کنند.

به گزارش فارس، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری فرمانداری، سپاه ناحیه، آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر و شبکه بهداشت و درمان از روز شنبه هشت آذر با هدف شناسایی و قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ به صورت در سطح شهرستان آستارا آغاز شده است.

ویروس کرونا از سه اسفند ۹۸ مباحث آموزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشور را تحت‌تأثیر خود قرار داده که طبق ادعای پزشکان و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهترین راه‌کار قطع زنجیره انتقال استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول