اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دولت فرانسه لایحه جنجالی منع فیلمبرداری از پلیس را لغو کرد

بنابر اعلام حزب حاکم فرانسه، دولت این کشور لایحه بحث‌برانگیز درباره ممنوعیت فیلمبرداری از نیروهای پلیس را که باعث اعتراضات در بیش از 70 شهر این کشور از جمله پاریس شده بود، لغو کرد.

دولت فرانسه لایحه جنجالی منع فیلمبرداری از پلیس را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی حزب حاکم فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور لایحه‌ای جنجالی را که خواستار ممنوعیت فیلمبرداری از افسران پلیس در حین انجام وظیفه بود، لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «کریستوفر کاستانر» رئیس حزب حاکم در پارلمان فرانسه، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «این لایحه به طور کامل بازنویسی و یک نسخه جدید ارائه خواهد شد.»

هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به این لایحه امنیتی در بیش از ۷۰ شهر فرانسه به خیابان‌ها آمدند که در بسیاری از موارد اعتراضات به خشونت کشیده شد و خیابان‌های شهرهای فرانسه بخصوص پایتخت را به صحنه نزاع خیابانی تبدیل کرد.

گروه‌های مدنی و اصحاب رسانه‌ها نگران بودند که این قانون جدید مانع آزادی مطبوعات شود و باعث شود وحشیگری پلیس برملا نشده و مجازات نشود. 

این اعتراضات به ویژه بعد از آن تشدید شد که ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن پلیس پاریس یک شهروند سیاه پوست را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در واکنش  به تصاویر منتشر شده از وحشیگری پلیس، گفت این تصاویر باعث شرمندگی فرانسه است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول