اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جابه جایی بیش از ۲۱ میلیون و ۵۷۳ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل فارس

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس از جابه جایی بیش از ۲۱ میلیون و ۵۷۳ هزار تن کالا در هشت ماهه نخست سال ۹۹ خبر داد.

جابه جایی بیش از ۲۱ میلیون و ۵۷۳ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا سیاهپور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان حمل کالا طی یک میلیون و ۵۷۴ هزار سفر تحت صحابت بارنامه توسط ناوگان فعال کالای حمل و نقل جاده ای فارس به مقاصد مختلف درون و برون استانی جابه جا شده است.

وی با اشاره به اهمیت، قابلیت و  توانمندی های بخش حمل ونقل جاده ای کالای فارس با استفاده از امکانات موجود به ویژه آمادگی موثر ناوگان تحت پوشش شرکت های حمل ونقل کالای استان و افزایش قابل توجه صدور بارنامه ها  علی رغم محدودیت های اقتصادی ناشی از فشار تحریم های استکبار جهانی و همچنین تبعات ناشی از گسترش بیماری کووید ۱۹ (کرونا) تأکید کرد: فارس با بیش از ۳۶ هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه سنگین باری و حمل فرآوردهای نفتی فعال (۶/۱۰درصد) رتبه نخست کشور  را در این زمینه داراست، ضمن آنکه از حیث فعالیت مستقیم بیش از ۵۵ هزار راننده حرفه ای حمل و نقل جاده ای کالا (دارای کارت هوشمند) نیز در جایگاه اول کشور قرار دارد.

سیاهپور عنوان کرد: عمده کالاهای حمل شده استان فارس در هشت ماهه گذشته به مقاصد مختلف برون استانی به ترتیب به مقصد  استان های هرمزگان، یزد، تهران، اصفهان و بوشهر صورت پذیرفته و بیشترین کالاها و تولیدات حمل شده نیز شامل انواع سیمان، اوره، خاک نسوز، گندم و گازوئیل بوده که با برنامه ریزی های مناسب و نقش فعالانه ۲۶۸ شرکت حمل و نقل کالای استان انجام گرفته است.

وی افزود: با هدف افزایش سطح بهره وری در بخش حمل و نقل  جاده ای کالای استان، شناسایی مشکلات، معضلات و موانع موجود در ارتقاء سطح  فعالیت ها و خدمات مرتبط از جمله مباحث مربوط به «طرح پیمایش ناوگان بر اساس تن کیلومتر» و نیز تلاش در جهت تحقق نیازهای فعالان بخش به ویژه  رانندگان زحمتکش، برگزاری جلسات برنامه ریزی و هماهنگی شده هم افزایی های درون و برون بخشی علی الخصوص با تشکل های فعال صنفی کارفرمایی و رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا و فرآورده های نفتی استان در دستور کار جدی این اداره کل در سال جاری  قرار داشته و دارد.

سیاهپور تصریح کرد: ناوگان فعال استان فارس در تحقق شعار ارزنده سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» نام گذاری شده از آمادگی کامل در جا به جایی به موقع کالاها از مبادی به مقاصد مختلف در سطح کشور برخوردار است.

این گزارش حاکی از آن است که بیشترین تناژ کالای حمل شده به ترتیب از شهرستان های شیراز، مرودشت، آباده، نی ریز، فیروزآباد و کوار و کمترین حجم جابجای از مبدا شهرستان های خنج، مهر و رستم بوده است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول