اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ملی‌گرایان به دنبال مصادره نهضت ملی مذهبی میرزا هستند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از ملی‌گرایان می‌خواهند نهضت جنگل را به نفع خود مصادره کنند، بیان کرد: قیام میرزا کوچک جنگلی قبل از آن‌که ملی باشد، یک نهضت مذهبی بود.

ملی‌گرایان به دنبال مصادره نهضت ملی مذهبی میرزا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در ویژه‌برنامه تلویزیونی ۱۱ آذر سالروز گرامیداشت شهادت میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ روحانی و طلبه شهید استان که از شبکه باران پخش شد با تبریک و تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران به تمام آزادگان جهان به‌ویژه ملت ایران اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی برای مردم ایران به‌ویژه گیلانی‌ها افتخارآفرین است.

وی به قهرمانان مذهبی و دینی ملت ایران در ۲ قرن اخیر اشاره کرد و افزود: قیام میرزا کوچک جنگلی از نهضت‌های مقدس بود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انسان‌ها در زندگی به دنبال الگو و اسوه هستند، گفت: خداوند پیامبر گرامی اسلامی (ص) را به‌عنوان الگو و اسوه برای بشریت معرفی کرده است.

فلاحتی، یکی از اموری که موجب رشد و تعالی انسان می‌شود را وجود الگوها دانست و بیان کرد: میرزا کوچک جنگلی برای ملت‌های اسلامی الگو و اسوه بود و همه آزادگان جهان به این شهید طلبه افتخار می‌کنند.

وی، خواستار مطالعه نهضت‌های علمای دینی به‌ویژه در دو قرن اخیر توسط نسل معاصر شد و افزود: جوانان بامطالعه تاریخ نهضت‌های صدساله ایران درمی‌یابند که نهضت جنگل، پاک و مقدس بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از ملی‌گرایان می‌خواهند نهضت جنگل را به نفع خود مصادره کنند، بیان کرد: قیام میرزا کوچک جنگلی قبل از آن‌که ملی باشد، یک نهضت مذهبی بود.

فلاحتی بر تبیین نهضت جنگل توسط رسانه ملی تأکید کرد و گفت: امروز دشمنان با استفاده از شبکه‌های مجازی می‌خواهند ملت ایران را از شخصیت‌های تاریخی خود دور کنند.

وی با بیان اینکه جامعه می‌خواهد مفاخر خود را بشناسد، اظهار کرد: دانشگاهیان، حوزویان و رسانه ملی باید به‌صورت زیبا، عمیق، منطقی و هوشمندانه چهره‌ها و مفاخر جامعه را معرفی کنند.

امام‌جمعه رشت با درود و سلام به ارواح مطهر عالمان دین که با خون خود توانستند اسلام را زنده نگه‌دارند، افزود: خط سرخ شهادت علی و اهل‌بیت (ع) همچنان توسط روحانیت زنده است.

فلاحتی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه همچنان در دفاع از مردم و حریم دین پیشگام است، بیان کرد: قانع بودن عالمان دین ازجمله راز و رمز ماندگاری نهضت‌های پاک و الهی است.

وی، شجاعت عالمان دین را از ویژگی ماندگاری نهضت‌های الهی دانست و تصریح کرد: عالمان دین نسبت به مردم و اسلام احساس مسئولیت می‌کردند ضمن اینکه تنها وابستگی به قدرت دینی و اسلام داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به بعثت عظیم انقلاب اسلامی در تاریخ بشر اشاره کرد و گفت: در رأس انقلاب اسلامی یک روحانی قرار دارد و به‌طورقطع ماندگار است.

فلاحتی با بیان اینکه مردم بصیر و آگاه همواره از عالمان دین که درراه خدا قیام کرده‌اند پشتیبانی می‌کنند، گفت: قیام میرزا کوچک جنگلی بسترساز انقلاب اسلامی شد و اکنون در کشورهای منطقه تأثیرگذار شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول