اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برگزاری یادواره تلویزیونی ۱۲۶۹ شهید تیپ میرزاکوچک‌خان لنگرود

فرمانده تیپ میرزاکوچک‌خان لنگرود با بیان اشاره به برگزاری نهمین یادواره شهدای این تیپ با محوریت شهید میرزاکوچک جنگلی گفت: با توجه به شرایط کرونایی امروز جامعه و جلوگیری از تجمع، مراسم یادواره یک هزار و ۲۶۹ شهید والامقام تیپ و دو شهید سرافراز گمنام چهارشنبه دوازدهم آذرماه جاری به‌صورت پخش زنده از شبکه استانی باران پخش می‌شود.

برگزاری یادواره تلویزیونی ۱۲۶۹ شهید تیپ میرزاکوچک‌خان لنگرود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، سرهنگ سبحان تاور امروز در جمع خبرنگاران با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول پیروزی خود مورد هجمه فراوانی از سوی دشمنان قرار گرفت که در این مسیر شهدای زیادی نیز در دفاع از انقلاب و خاک میهن تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا کمترین کاری است که در قبال شهدای عزیز انجام می‌دهیم، گفت: شهدا الگوی واقعی جامعه است و دشمن نیز درصدد حذف ایثار و شهادت بوده که یادواره‌های شهدا تأکیدی بر روش و منش شهدا در پیروی از ولایت‌فقیه و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به‌عنوان بهترین الگوها برای جوانان است.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک‌خان لنگرود با بیان اشاره به برگزاری نهمین یادواره شهدای این تیپ با محوریت شهید میرزاکوچک جنگلی تصریح کرد: هرساله مراسم باشکوهی با حضور پرشور مردم گیلان در این تیپ برگزار می‌شد ولی با توجه به شرایط کرونایی امروز جامعه و جلوگیری از تجمع، مراسم یادواره یک هزار و ۲۶۹ شهید والامقام تیپ و دو شهید سرافراز گمنام چهارشنبه دوازدهم آذرماه جاری راس ساعت ۱۸ به‌صورت پخش زنده از شبکه استانی باران پخش می‌شود.

تاور، وصیت شهدا را پیروی از ولایت اعلام کرد و افزود: برای اینکه در تاریکی راه را گم نکنیم و حق را از غیرحق تشخیص دهیم باید به وصیت‌نامه شهدا عمل کنیم و گوش‌به‌فرمان ولایت باشیم.

وی با بیان اینکه الگوسازی و احیای نام و یاد کسانی که برای نظام اسلامی جان‌فشانی کردند مهم است، گفت: سیره شهدا بهترین الگوی ترویج سبک زندگی اسلامی است و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا درواقع یادآوری به خود ما است.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک‌خان لنگرود با بیان اینکه این یادواره، مجموعه شهدای منطقه شرق گیلان شامل آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، لاهیجان، املش، لنگرود و رودسر است که در این تیپ خدمت کرده و به شهادت رسیدند، افزود: از کل شهدای تیپ، ۲۲۳ نفر از این شهدا پاسدار، ۲۲۸ نفر سرباز و ۸۰۵ نفر بسیجی بودند که شهید فرهاد خوشه‌بر، شهید جمال‌ رضی و شهید سعید مسافر نیز جزو پاسدارانی هستند که در دفاع از حرمین به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول