اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

داغ‌ترین مطالبات هفته «فارس من»؛ از مطالبه انتقام سخت تا کمپین فولادی‌ها

در تازه‌ترین گزارش آمار هفتگی «فارس من» به پرامضاترین مطالبات و سوژه‌های ثبت شده مردم هفته گذشته پرداخته‌ایم.

داغ‌ترین مطالبات هفته «فارس من»؛ از مطالبه انتقام سخت تا کمپین فولادی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، با نیم‌نگاهی به تازه‌ترین آمارهای هفته، ما شاهد فعالیت ۳۴ هزار و ۸۱۹ مخاطب در سامانه «فارس من» هستیم که برای این تعداد ۸۵ هزار و ۵۲۶ نفر آن را امضاء کردند. بنابراین با توجه به این ارقام درمی‌یابیم ۷۰ درصد از درخواست‌ها و مشکلات عموم مردم در حوزه اقتصادی است که «فارس من» به عنوان رسانه‌ای مطالبه‌گر صدای هموطنان‌مان را به گوش مسؤولان می‌رساند.

 

و اما پرامضاءترین سوژه‌های ثبت شده  «فارس من» در یک هفته به مطالبات «پاسخ سریع و سخت به عاملان ترور شهید فخری‌زاده» با ۱۴ هزار امضاء، «حمایت از قانون سختی کار کارمندان بانک» با ۱۲ هزار حامی، «درخواست تشکیل نظام صنفی دفاتر پیشخوان دولتی» با ۱۷۰۰ امضاء و درخواست «تعیین سقف قیمت فولاد در بازار» با ۱۸۰۰ مخاطب، اختصاص دارد. این گزارش مروری بر داغ‌ترین سوژه‌های ثبت شده هفته اخیر است. 

 

۱|داغ‌ترین مطالبه؛ پاسخی قاطع به اقدام ننگین ترور شهید فخری‌زاده

هفتم آذر ماه ۱۳۹۹، ملت ایران، دانشمند انقلابی، مدیر حزب‌اللهی و خدمتگزاری حقیقی را از دست داد؛ ترور ناجوانمردانه و رذیلانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده، در جمعه‌ای که یاد داغ سردار بزرگ اسلام، شهید حاج‌قاسم سلیمانی پررنگ‌تر از همیشه بر دل‌هاست، عزایی عظیم و دردی عمیق است بر جان ملت ایران؛ ملتی که از اولین‌ روزهای پیروزی انقلاب اسلامی‌اش، همواره مورد آماج دشمنی‌ها و خباثت‌ها قرار گرفته؛ اما مجاهدانه دست بر زانوی خویش گذاشته و کمر خم نکرده است. 

در همین راستا سوژه‌های متعددی در سامانه «فارس من» با تیترهای «پاسخ سخت به عاملان ترور شهید فخری‌زاده» و «اکنون موعد انتقام سخت است، درنگ نکنید!» به ثبت رسید که تنها در چند ساعت دهها هزار امضاء را جمع کرد. این مخاطبان نوشته‌اند: کمتر از یک سال از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد؛ نه تنها دشمن از این حادثه پاسخ درخور نگرفته بلکه جری‌تر نیز شده است بنابراین صبر و تعلل در پاسخ به این جنایت‌ها باعث شهادت فخری‌زاده‌ها خواهد شد.

 

همچنین در این کمپین آمده است: ما دیگر تاب داغ عزیزان سرزمین‌مان را نداریم، مگر علی چند مالک اشتر دارد. نتیجه خندیدن به دشمن و کوتاه آمدن در مقابل آنها، از دست دادن دو نخبه سرزمین‌مان در کمتر از یک سال بود، دشمنان بدانند با این اقدام خللی در اراده ملت ایران وارد نمی‌شود، دیگر حجت برای انتقام سخت تمام است. 

 

۲|پیگیری ده‌ها هزار امضاء برای حمایت از سختی کار کارمندان بانک‌

مواضع مراجع تقلید درباره رباخواری بانک‌ها، کیفیت زندگی پایین به دلیل استرس‌ و اضطراب‌، شلوغی و ازدحام باجه‌ها، درگیری با اسکناس‌های آلوده و امراض ناشی از آن، پرداخت خسارت‌های محاسباتی بر اثر خطاهای احتمالی، چالش‌های مرخصی و عدم تعطیلی بانک‌ها در ایام بحرانی، از جمله مشکلات پیش‌روی کارمندان شعب بانک‌هاست. 

این مطالبه هزاران کارمند بانکی است که با ثبت سوژه‌ای در سامانه «فارس من» خواستار قرار گرفتن کارکنان بانک در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور شدند. در این کمپین آمده است: هیچ کاری سخت‌تر از کار بانک نیست، با یک اشتباه ممکن است کل سرمایه‌مان نابود شود علاوه بر این همواره تحت فشارهای روحی و جسمی قرار داریم، این فشار باعث شده تا علائمی همچون پیری زودرس و افسردگی از جمله بیماری‌های رایج در میان این قشر باشد.

 

پاسخگویی به درخواست‌های مردم از مهم ترین وظایف بخش «فارس من» است لذا این سامانه همواره در راستای کاهش مشکلات مردم تلاش می‌کند. بنابراین مطالبه این عزیزان در اختیار خبرنگاران فارس قرار گرفته و پیگیری خواهد شد. 

 

۳| مطالبه درخواست ورود دفاتر پیشخوان به قانون نظام صنفی

دیگر سوژه پربیننده سامانه «فارس من»؛ سوءمدیریت سازمان تنظیم مقررات در اجرای مصوبات قانونی و در نتیجه نابسامانی بیشتر اوضاع دفاتر طی ۴ سال گذشته اعم از عدم توسعه خدمات قابل برون‌سپاری، نگاه قهری به دفاتر به جای عارضه‌یابی مشکلات، افزایش هزینه‌های دفاتر، عدم اجرای قانون در تجمیع دفاتر موازی و عدم تصویب به موقع و متناسب با نرخ هزینه‌ها برای پیشخوان دولتی است. 

در این مطالبه، نزدیک به ۲ هزار مخاطب، سوژه تشکیل نظام صنفی دفاتر پیشخوان دولتی را امضاء کردند. آنها در این کمپین گفته‌اند: از آنجا که نظام صنفی دفاتر پیشخوان از بدنه خود دفاتر است می‌تواند بسیاری از مشکلات از جمله کاهش هزینه‌های دولتی و سرعت بخشیدن به دولت الکترونیک بر اساس مدل‌های کسب‌وکار را ایجاد نماید و بازویی پرتوان در راه پیشرفت کشورمان باشد.

 

۴|پرامضاترین سوژه؛ لزوم تغییر فرمول قیمت‌گذاری محصولات فولادی 

از اوایل امسال، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد کشور، صنعت فولاد هم متأثر از این ویروس، روی خوشی به بازار نشان نداد و همچنان در شیب صعودی قرار گرفته به گونه‌ای که در روزهای اخیر با نوسانات قیمت غیرمنطقی روبرو شده است. علاوه بر افزایش عجیب قیمت، رشد نرخ پیشنهادی تولیدکنندگان هم به آشفتگی این صنعت دامن می‌زند.

 

لذا جای سؤال دارد که چرا نظارتی بر قیمت‌ محصولات فولادی نمی‌شود؟ چرا باید ورق فولاد در بورس با ۸، ۹ هزار تومان خریداری و با قیمت بسیار بالا فروخته شود؟ سود اختلاف قیمت‌ها به جیب چه کسانی سرریز می‌‌شود؟ این موضوع موجب اعتراض بیش از هزاران تولیدکننده فولاد شد که با ثبت سوژه‌ای در «فارس من» خواستار بررسی دلیل افزایش غیرعقلانی این محصول شدند.

تولیدکنندگان فولاد می‌گویند: مگر می‌شود زمانی که قیمت پروفیل در بازار آزاد تعیین می‌شود باید به دنبال قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا باشید؟ متأسفانه شاهدیم فولاد را با پروانه صوری بهینه‌یاب، زیر قیمت بازار آزاد از بورس کالا خریداری و به جای تولید محصول نهایی، در بازار آزاد می‌فروشند. بنابراین خواسته ما تعیین سقف قیمت فولاد تابعی از پروفیل است.

 

مطالبه این افراد در «فارس من» در دستور کار خبرنگاران اقتصادی خبرگزاری فارس برای پیگیری قرار گرفت. منتظر اخبار و پیگیری‌های بیشتر باشید.

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول