اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختیارات ویژه به رئیس جهاد چهارمحال و بختیاری برای توسعه شهرک‌های کشاورزی

رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت:تمامی اختیارات خود را در چهارمحال و بختیاری به رئیس جهاد کشاورزی جهت توسعه شهرک‌های کشاورزی در این استان می‌دهم.

اختیارات ویژه به رئیس جهاد چهارمحال و بختیاری برای توسعه شهرک‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزای فارس از شهرکرد شامگاه دوشنبه جلسه ستاد شهرک‌های کشاورزی استان با حضور رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی برگزار شد.

علی اشرف منصوری در این جلسه گفت: با گسترش و توسعه روش‌های کشت، کشاورزی از روش سنتی فاصله گرفت و با کاهش هزینه‌های تولید به سمت کشاورزی صنعتی ورود کرد که در نام‌گذاری‌های مقام معظم رهبری هیچ‌ فعالیتی به غیر از صنعت نمی‌تواند چنین بهره‌وری را ایجاد کند حتی آبیاری قطره‌ای نیز چنین تولیدی ندارد.

وی افزود: در راستای سیاست‌های کلی نظام و سازمان جهاد کشاورزی موانع پیش روی صنعت کشاورزی باید برداشته شود، در شهرک‌های کشاورزی هزینه تولید کاهش می‌یابد و تامین انرژی به صورت متمرکز انجام می‌شود و با محدودیت اراضی کشاورزی نیز مواجه هستیم که نباید توسعه افقی باشد بلکه باید در راستای توسعه عمودی در قالب شهرک‌های کشاورزی گام برداریم.

توسعه کشاورزی راهکاری مناسب برای کاهش بیکاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه صادرات شهرک‌های کشاورزی بسیار ارزنده است، افزود: راه‌حل  مقوله بیکاری قسمت زاگرس نشین  توسعه شهرک‌های کشاورزی در این استان است به طوری که در گلخانه‌ها بین ۷ تا ۱۰ ماه امکان برداشت محصول وجود دارد و امکان جذب فارغ‌التحصیلان وجود دارد و هزینه ایجاد اشتغال در شهرک‌ها به مراتب از صنعت پائین‌تر است.

منصوری با بیان اینکه از موضوعات مهم در جهادکشاورزی زنجیره ارزش می‌باشد، اظهارداشت: در کشاورزی همیشه یا با کمبود محصول مواجه هستیم و یا با انباشت محصولات که در توسعه شهرک‌های کشاورزی به زنجیره ارزش توجه داریم و فرآوری محصول  و ارزش محصول در شهرک افزایش می‌یابد.

رئیس شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه سیاست‌گذاری برای توسعه شهرک‌ها و مطالعات انجام شده است و در سال ۸۹ امکان واگذاری اراضی از دستگاه‌ها گرفته شده است عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذار و منابع برای سرمایه گذاران جهت ساخت، بازاریابی و بازاررسانی از وظایف شهرک‌های کشاورزی کشور است.

امکان زمین‌خواری در شهرک‌های کشاورزی وجود ندارد

وی توضیح داد: طرح جهش تولید شهرک‌های کشاورزی در مرحله نهایی شدن است و شرکت شهرک‌های کشاورزی کار خود را در دولت یازدهم با منابع و شهرک‌های قبلی شروع کرد و جهش خوبی در تامین منابع داشتیم ۴۵ هزار هکتار از اراضی را تحت اختیار قرار دادیم و کار مطالعات آن‌ها تمام شده یک هزار هکتار از اراضی را واگذار کردیم که امکان زمین‌خواری در شهرک‌های کشاورزی وجود ندارد.

منصوری افزود: گازرسانی و برق‌رسانی به شهرک‌ها و صدور مجوز توسط شرکت‌ها در شهرکرد به خوبی پیاده نمی‌شود و صدور مجوز باید به طور متمرکز باشد و اداره منابع طبیعی، شرکت برق، اداره آب منطقه‌ای باید همراه شوند و ما آماده توسعه شهرک‌ها در چهارمحال و بختیاری هستیم.

رئیس شهرک‌های کشاورزی کشور، بیان کرد: اگر به دنبال توسعه و بهره‌وری در استان هستیم باید وارد فاز عملیاتی شویم در کل کشور ۷۰ درصد منابع توسط استان و ۳۰ درصد توسط شرکت ‌شهرک‌های کشاورزی کشور تامین می‌شود که ما آمادگی تامین ۵۰ درصدی منابع برای استان چهارمحال و بختیاری را داریم که می‌توانیم به صورت انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری سهم خود را تخصیص دهیم.

تمام اختیارات خود را به رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال می‌دهم

وی افزود: در بحث شهرک‌های کشاورزی استان که برق و گاز گرفته‌اند و وارد فاز عملیاتی نشده‌اند می‌توانیم شهرک‌ها را تحویل گرفته و با جذب سرمایه‌گذار تامین کنیم هم‌چنین باید نحوه توسعه، برنامه توسعه، مناطق و زمان پروژه‌های مشخص کنیم.

منصوری در پایان با اشاره به کمک بلاعوض دولت به برخی از شهرک‌های خصوصی گفت: تمامی اختیارات خود را در چهارمحال و بختیاری به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان جهت توسعه شهرک‌های کشاورزی در این استان می‌دهم.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول