اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

غلبه کارتون ژاپنی بر «تایتانیک» آمریکایی

انیمیشن اکشن دوره ای «دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن» با عبور از «تایتانیک» در گیشه ژاپن، بر اساس ارقامی که روز دوشنبه توسط ناشر «Aniplex» اعلام شد ، موفق به کسب رتبه دوم در تاریخ شد.

غلبه کارتون ژاپنی بر «تایتانیک» آمریکایی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، انیمیشن «دیو کش»(Demon Slayer) در گیشه ژاپن بر فیلم «تایتانیک» غلبه کرد.

 

انیمیشن اکشن دوره ای «دیو کش: فیلم کیمتسو نو یائیبا: قطار موگن»(Demon Slayer The Movie: Mugen Train) با عبور از «تایتانیک» در گیشه ژاپن، بر اساس ارقامی که روز دوشنبه توسط ناشر «Aniplex» اعلام شد ، موفق به کسب رتبه دوم در تاریخ شد.

 

بر اساس یک کمیک قهرمانی موفق اثر «کوتوگه کویوهارو»که بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در همه قالب ها، از جمله دیجیتال فروخته است، از ۲۹ نوامبر حدود ۴۵ روز از زمان اکران خود در ۱۶ اکتبر، ۲۶۴ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

 

این رکورد بیش از ۲۵۱ میلیون دلار درآمدی است که در ژاپن از اکران فیلم «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ کسب شده است که تا پیش از این رکورد جدید، رکورددار بالاترین فروش گیشه تمام تاریخ اکران این کشور محسوب می شد. 

 

در سال ۲۰۰۱، فانتزی انیمیشن ساخته «میازاکی هایائو» با عنوان «شهر اشباح»(Spirited Away) با فروش ۲۹۵.۵ میلیون دلاری به رتبه برتر تاریخی صعود کرد.

 

هفته گذشته، «دیو کش»(Demon Slayer) با پشت سر گذاشتن انیمیشن سینمایی «Frozen»(یخ زده) در جایگاه سوم قرار گرفت که در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۲۴۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده بود و انیمیشن  «نام تو» (Your Name) ساخته «شینکای ماکوتو» که در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار فروش داشت. (ارقام بر حسب نرخ تورم یا حرکت ارزی محاسبه نشده اند) «دیو کش» (Demon Slayer) تنها در مدت زمان ۱۵ روز به نقطه عطف فروش ۱۰ میلیارد ین ژاپن معادل ۹۶ میلیون دلاری رسید در حالی که «شهر ارواح» (Spirited Away) پس از ۲۵ روز به این رقم رسید.

 

انتشار داستان کمیک ابر قهرمانی «دیو کش» (Demon Slayer) از سال ۲۰۱۶ در مجله «Shukan Shonen Jump»  شروع شد. داستان بر روی پسری متمرکز است که پس از کشته شدن خانواده اش و ربوده شدن خواهرش توسط شیاطین، به قاتل شیاطین یا همان «دیو کش» تبدیل می شود.

 

«دیو کش» (Demon Slayer) از اوایل سال ۲۰۲۱ توسط دو شرکت پخش و اکران «Aniplex» و «Funimation» در آمریکای شمالی پخش و اکران خواهد شد.

 

تایتانیک (Titanic) فیلمی حماسی-عاشقانه و فاجعه‌ای به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون در سال ۱۹۹۷، از کمپانی‌های پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم است. داستان فیلم، دربارهٔ غرق شدن تایتانیک، بزرگ‌ترین کشتی دوران خود در سال ۱۹۱۲ است. فیلم‌نامهٔ تایتانیک، آمیزه‌ای از واقعیت و افسانه است. برخی شخصیت‌های این فیلم در کشتی تایتانیک حضور نداشته‌اند. همچنین برخی صحنه‌های به تصویر کشیده شده در فیلم نیز وجود خارجی ندارند.

 

تایتانیک نامزد دریافت ۱۴ جایزهٔ اسکار بود و در پایان، توانست به همراه بن هور و ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه برندهٔ ۱۱ جایزهٔ اسکار شود. از نظر فروش نیز این فیلم یک پدیده بود و در سال ۱۹۹۷ با ۱٫۸۵ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان در زمان خود شد.

در ۱۴ آوریل ۲۰۱۲ یک نسخه سه بعدی از تایتانیک به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک منتشر شد که باعث شد ۳۴۳٫۶ میلیون دلار دیگر در کشورهای دیگر بدست آورد. در سال ۲۰۱۷، این فیلم برای بیستمین سالگرد خود مجدداً اکران شد و در فهرست ملی ثبت فیلم ایالات متحده ثبت شد و حدوداً نیم میلیون دلار در داخل آمریکا بدست آورد و نهایتاً در سراسر جهان به فروشی بیش از ۲٬۱۹۴ میلیارد دلار برسد و آن را به دومین فیلمی تبدیل کرد که بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان (بعد از آواتار) فروش داشته ‌است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول