اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت نانوایی‌های زنجان 2 شیفته می‌شوند

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: 20 نانوایی به صورت پراکنده در سطح شهر انتخاب شده است که به صورت دو شیفت فعالیت کنند و بر همین اساس سهمیه آرد آنها افزایش پیدا کند که البته این نانوایی‌ها با نصب بنر مشخص خواهند شد.

فعالیت نانوایی‌های زنجان 2 شیفته می‌شوند

محمد ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که طی هفته‌های گذشته با عنوان کمبود آرد مطرح شده بود به صورت کامل بررسی شد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با بیان اینکه مشکلی از لحاظ توزیع آرد وجود ندارد و سهمیه‎ها کم نشده است، اضافه کرد: حتی توزیع آرد خام با توجه به درخواست روستاها بیشتر نیز شده است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه دوم سال یک هزار و 600 تن آرد خام تحویل شده است، افزود: طبق آمار بیشترین بخش مربوط به روستاهای صعب‌العبور بوده است چون با توجه به وضعیت معیشتی بسیاری از روستاها برای تحویل آرد خام مراجعه می‌کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه توزیع آرد خام طبق آمار خانه بهداشت انجام می‌شود، افزود: البته برای جلوگیری از تخلف قرار شد که این کار با تایید بخشداری مناطق انجام شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین به وضعیت نانوایی‌ها و فعالیت آنها نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 630 نانوایی در استان زنجان فعال است که البته این آمار در ماه‌های مختلف متفاوت است.

وی تعداد واحدهای یارانه‌پز را یک هزار و 77 باب و نیمه یارانه پز را 574 باب اعلام کرد و گفت: هیچ نوع کاهش سهمیه در ارتباط با آرد نانوایی‌ها صورت نگرفته است.

ایزدی به بحث شلوغی برخی از نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: کیفیت بالای پخت نان و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی دو علت شلوغ بودن نانوایی‌هاست، یعنی قبلا چون مشتریان در داخل مغازه بودند، به چشم نمی‌آمد اما با فاصله‌گذاری اجتماعی این امر مشهودتر است.

وی گفت: بحث کیفیت نیز موجب شلوغی برخی از نانوایی‌ها شده است، همچنان که گاها مشاهده شده در یک خیابان یک نانوایی کاملا شلوغ و نانوایی دیگر کاملا خلوت است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان ادامه داد: طرحی با همکاری فرمانداری شهرستان زنجان در دست اجرا داریم که بر اساس آن سهمیه نانوایی‌ها انتقال داده خواهد شد، یعنی 20 نانوایی به صورت پراکنده در سطح شهر انتخاب شده است که به صورت دو شیفت فعالیت کنند و بر همین اساس سهمیه آنها افزایش پیدا کند که البته این نانوایی‌ها با نصب بنر مشخص خواهد شد.

ایزدی ادامه داد: همچنین در همین راستا درباره 27 نانوایی نیز ترمیم سهمیه انجام شده است و واحدهایی که کیفیت پخت خوب و مراجعه کننده زیادی دارند ترمیم و تقویت سهمیه خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین از رتبه‌بندی نانوایی‌ها نیز خبر داد و گفت: طرح دیگر برای توزیع آرد نیز همین رتبه‌بندی است که تخصیص آرد بر این اساس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: یک برنامه دیگر درباره نانوایی‌ها نیز این است که نانوایی‌های فاقد مشتری در شیفت صبح مشتری ندارند بعدازظهر اقدام به پخت کنند تا مردم در تهیه نان دچار مشکل نشوند.

ایزدی با اشاره به اینکه الان در مصرف یارانه و نیمه یارانه توسط کارخانجات خود استان آرد تولید و عرضه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی استان در خرید گندم محقق شده از همین رو مشکلی در تأمین آرد نداریم.

وی تصریح کرد: وضعیت آرد و نان نیز در کشور و از جمله استان مطلوب است و تمام توان ما این است که بسیج اصناف نیز بیشترین نظارت را داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه نان تخلف‌ها هم درصد پایینی قرار دارد، گفت: در نان بربری رتبه یک کیفی را در کشور داریم و در نان‌های دیگر نیز رتبه‌های یک تا سه و پنج را داریم.
وی افزود: البته در بحث کمیت نیز متاسفانه مواردی بوده است که تخلفات توسط بازرسان بازدید شده و به مراجع ذیربط گزارش شده است، اما میزان آن بسیار کم بوده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول