اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توسعه‌ در کردستان زیر سایه‌ ارمغانِ امنیت

کردستان با عبور از حوادث تلخ و شیرینِ ۴۱ ساله‌ جنگ گرم و سرد در برابر دشمن، با وجود مرزهای مشترک با کشور عراق، زیر سایه‌ امنیتی که ارمغانِ رشادت‌ها و ایثارگری‌هاست امروزه روی ریل توسعه در حرکت است.

توسعه‌ در کردستان زیر سایه‌ ارمغانِ امنیت

خبرگزاری فارس/سنندج، آرامش که باشد توسعه هست، جان هست، نان هست و امید همچنان در زندگی جای دارد، این «آرامش» کلید واژه ساده اما پرمعنایی‌ است، بر هرچه و هرجا نقش ببندد نشانه‌ای از نعمتِ امنیت است.

اما این نشانه با ارزش چگونه و کی به وجود می‌آید؟
آن زمان که برای پیروزی انقلاب جانها داده شد ‌و خونها ریخته شد، آن روزها که مادران فرزند و زنان همسرانشان را بدرقه جبهه و جنگ کردند، آن لحظه که دستی در اثر شلیک گلوله دشمن قطع می‌شد و پایی بر روی مین می‌رفت و آن هنگام که خاک مرزها مأمن عملیات‌های پی‌ریزی شده‌ رزمندگان برای جلوگیری از دشمن بود، امنیت در سرزمین‌مان جوانه زد.

بعدها که انقلاب شکل گرفت و جنگ تمام و توپ و تفنگ‌ها زمین گذاشته شد و مردم تازه آرامش و امنیت را مزه مزه می‌کردند، دیش‌های ماهواره میهمان پشت بام خانه‌ها و کانال‌های پررنگ و لعاب ماهواره‌ای سرگرمی بسیاری از خانواده‌ها شد، دشمن همچنان هیاهوی جنگ در سر داشت و رزمندگان و بسیجیان در تکاپوی مقاومت و حفظ امنیت بودند.

سال‌هاست که از ماجرای جنگ گرم و سرد دشمن علیه این دیار می‌گذرد اما علیرغم اینکه دشمن هنوز در توطئه‌افکنی است آرامش و امنیت در این خاک برقرار است.

کردستان گرچه مرزی است و هر روز مورد تهاجمات و توطئه‌های دشمنان؛ اما بصیرت جوانان و مردمش، آرامش را از دشمنان ربوده و توسعه‌ گوشه‌ گوشه‌ این استان را به رخ‌شان می‌کشاند.

ارمغانِ امنیت گرچه ساده به دست نیامده اما لذتِ آرامش، توسعه و امیدآفرینی را برای این سرزمین به وجود آورده است.

توسعه‌ای که مدیون علم و توانمندی جوانان، ایده‌های صاحبنظران و افتخارآفرینی کارآفرینانش است و امنیتی که مدیون بسیجیان، نظامیان، سپاهیان و جان‌نثاران جای جای ایران و استان مرزی کردستان است.

امنیتی که سردارها برایش هدف دشمن شدند و دانشمندان علم و دانش‌مان برایش خون دادند، پس توسعه‌ای که در سایه‌ی این امنیت مهیا شود نه رنگی از زرق و برق امکانات خارج‌نشینان دارد و نه روزنه‌ای برای نابودی. 
توسعه‌ای است بی‌ریا از جنس امنیت در سایه ایمان، توکل، ایثار و گذشت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول