اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر ناگهانی و مشکوک سفیر آمریکا به استان «المهره» یمن

منابع آگاه از سفر ناگهانی و مشکوک سفیر آمریکا در یمن به استان شرقی «المهره» که تحت اشغال ائتلاف سعودی است، خبر دادند.

سفر ناگهانی و مشکوک سفیر آمریکا به استان «المهره» یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای نزدیک به ائتلاف سعودی - آمریکایی می‌گویند که «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن در سفری از پیش ‌اعلام نشده و ناگهانی، وارد استان «المهره» که تحت اشغال سعودی‌ها است، شده است.

به نوشته پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر»، دو روز پیش (۲۹ نوامبر)، هنزل به صورت ناگهانی و مشکوک به استان المهره در شرق یمن سفر کرد.

به گفته منابع آگاه سفیر آمریکا در یمن در این سفر با «محمد علی یاسر» استاندار تعیین شده از سوی ائتلاف متجاوز به یمن دیدار و گفت‌وگو کرد و جزئیات بیشتری از این دیدار در دست نیست.

این اقدام هنزل در حالی صورت می‌گیرد که یمن در آستانه  سالگرد جشن استقلال از استعمار بریتانیا قرار دارد و تنش شدیدی میان قبائل المهره و نیروهای سعودی برقرار است. ساکنان المهره تاکنون با طرح‌های تجزیه و پروژه‌های سلطه‌طلبانه متجاوزان برای سیطره بر گذرگاه‌های زمینی و دریایی مقابله کرده‌اند و از این اقدامات جلوگیری کرده‌اند.

عربستان سعودی اواسط سال ۲۰۱۸ وارد المهره شد حال آنکه این استان از دایره جنگ و درگیری به دور بود اما سعودی‌ها نیروهای زیادی را در تعدادی از پایگاه‌ها و تأسیسات مهم اقتصادی در این استان مستقر کرده و احداث جاده مواصلاتی این استان به عربستان را آغاز کردند.

این اقدامات سعودی‌ها با اعتراضات شدید قبائل همراه شده، به طوریکه در بهمن سال گذشته به درگیری مسلحانه شدید بین قبائل المهره با ارتش سعودی و عناصر دولت هادی کشیده شد. نهاد دیدبان حقوق بشر در فروردین گذشته در گزارشی اعلام کرد که اقدامات سعودی‌ها علیه ساکنین استان المهره، «هولناک» است. این اقدامات شامل بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه و ربایش می‌شود و نیروهای سعودی بازداشت شدگان را با خود به داخل خاک عربستان منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول