اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اختصاص هزار و 250 تن مرغ تنظیم بازار به سیستان و بلوچستان

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از اختصاص هزار و 250 تن مرغ تنظیم بازار به سیستان و بلوچستان خبر داد.

اختصاص هزار و 250 تن مرغ تنظیم بازار به سیستان و بلوچستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، داوود شهرکی در جلسه بررسی قیمت مرغ و تنظیم بازار این محصول اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ کشتار روز در سطح استان کاهش داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی قیمت عرضه مرغ تنظیم بازار را 15 هزار تومان عنوان کرد و گفت: 700 تن مرغ در مرحله ی اول توزیع و 550 تن مرغ نیز در حال توزیع در سطح استان است که جمعا تاکنون سهمیه ی استان 1250 تن برآورد شده است.

شهرکی افزود: : آمار جوجه ریزی نیز بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی  در این ایام در سطح مرغداریهای استان بهبود یافته و قطعاً در هفته‌های بعد که به چرخه تولید وارد شود به قیمت مصوب خواهیم رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه بر رصد مرغداریها در میزان استفاده از نهاده های دامی دولتی تاکید کرد و گفت: مرغداری‌ها موظف اند بر اساس میزان استفاده از نهاده های دولتی مرغ تولیدی را به قیمت مصوب به کشتارگاه‌ها استان عرضه نمایند و رصد میزان استفاده از نهاده های دامی  باید توسط دستگاه‌های متولی به طور جد انجام شود.

زنگنه همچنین افزود: باید برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت کشتارگاه‌ها انجام شود تا کشتارگاه‌ها حداقل بتوانند در یک شیفت کاری و بدون تعطیلی فعالیت کنند و کشتارگاههای ایرانشهر و زابل نیز انگیزه‌ای برای راه اندازی داشته باشند.

معاون استاندار گفت: اگر در این بین کمبود مرغ زنده برای عرضه به کشتارگاه ها وجود دارد باید برنامه‌ریزی برای واردات مرغ زنده از استان های همجوار انجام شود.

 

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول