اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انتصاب مسؤول محور در 10 جاده شریانی/ ‌همه راه‌های اصلی و روستایی خوزستان باز است

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری با بیان اینکه در استان خوزستان هیچ محور شریانی و روستایی مسدود نیست، گفت: 11 محور روستایی در استان زنجان مسدود است که امروز باز می‌شود.

انتصاب مسؤول محور در 10 جاده شریانی/ ‌همه راه‌های اصلی و روستایی خوزستان باز است

محمد رودباری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت محورهای روستایی در بارش‌های اخیر توضیح داد:  طبق آخرین آمار و اطلاعات در حال حاضر فقط 11 محور روستایی در استان زنجان، مسدود است که وعده داده شده است تا پایان وقت امروز همه محورهای روستایی این استان هم بازگشایی شود.

وی ادامه داد: البته به دلیل بارش برف اخیر در استان‌های کوهستانی و برفی، چندین بار محورهای روستایی باز شده است اما به دلیل کولاک برف مجدداً مسدود می شود که بلافاصله دوباره بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت:‌ غیر از این 11 محور روستایی، فعلاً محور روستایی مسدود دیگری در کشور نداریم همچنین هیچ یک از محورهای مواصلاتی و شریانی کشور مسدود نیست‌

* همه محورهای شریانی و روستایی استان خوزستان باز است

رودباری درباره آخرین وضعیت محورهای شریانی و جاده‌های روستایی در استان خوزستان پس از بارش‌های اخیر توضیح داد: طبق آخرین آمار و اطلاعاتی که صبح امروز دریافت کردیم در حال حاضر در محورهای شریانی، محورهای فرعی و جاده‌های روستایی استان خوزستان، مشکلی از نظر آبگرفتگی نداریم و محورها باز است.

وی افزود: نیروهای راهداری با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی از قبل برای انجام عملیات راهداری آمادگی داشتند و هدایت سیلاب به خوبی انجام شده است بنابراین محور مسدود به دلیل آبگرفتگی در خوزستان نداریم.

رودباری افزود: دو محور آنتنی داریم که یکی محور فرعی «غرب جراحی» و دیگری محور «پدافند» است ‌که امیدیه را به رامشیر متصل می‌کند که فعلاً به دلیل آبگرفتگی مسدود است البته تردد در این محورهای محدود است و محورهای اصلی امیدیه، هیچ مشکلی ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در حال حاضر همه محورهای شریانی کشور باز است.

* تجهیز 1055 پایگاه راهداری و بکارگیری 9600 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری 

وی درباره تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری در راهداری زمستانی اظهار داشت: امسال یک هزار و 55 پایگاه راهداری زمستانی در سطح جاده‌های کشور آماده‌سازی و تجهیز شد، همچنین 9600 دستگاه انواع و اقسام ادوات و ماشین‌آلات راهداری شامل برف‌خور، نمک‌پاش، برف‌روب، لودر، ماشین‌آلات پشتیبان و نظارت و غیره در این پایگاه‌ها مستقر شده‌اند.

رودباری با اشاره به اینکه 12 هزار نیروی راهدار در طرح زمستانی امسال به کار گرفته شده است، گفت: ‌تأمین و ذخیره‌سازی شن و نمک در پایگاه‌های راهداری انجام شده است تا در صورت لزوم به سرعت ‌‌به کار گرفته شود؛ در برخی استان‌ها ذخیره شن و نمک تا 800 هزار تن هم انجام شده است.

* انتصاب مسؤول محور در 10 محور مواصلاتی

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای 10 محور مواصلاتی در مناطق پرتردد مسؤول محور تعریف کردیم که در این باره می‌توان به مسیرهایی نظیر تهران به مراکز استان‌های همجوار اشاره کرد، این سرپرست محور پیش از شروع بارندگی‌ها در محور مستقر می‌شود، امکانات و تجهیزات موجود را بررسی و به نحوی عمل می‌کنند که دخالت در امور راهداری استان‌ها ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: مسؤولان محور به عنوان نظارت و کنترل‌کننده از طرف ستاد (سازمان راهداری) اعزام می‌شوند و تا پایان عملیات راهداری زمستانی در آن محور استقرار دارند، با مسؤولان راهداری استان‌ها همفکری می‌کنند تا آمادگی بیشتری برای انجام عملیات راهداری زمستانی داشته باشیم.

روباری اظهار داشت: امیدواریم با این میزان ادوات، ماشین‌آلات و نیروهای راهداری که برای عملیات راهداری زمستانی در نظر گرفته‌ایم، در بارش‌ها و برف‌های پیش‌رو ‌نظیر ایامی که گذشت عملیات راهداری به سرعت و با دقت و کیفیت انجام شود، و راهی مسدود نباشد.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیزات ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: ‌البته در برخی مواقع به دلیل کاهش ایمنی مسیر، ضرورت دارد جاده‌ای مسدود شود تا عبور خودرو در آن انجام نشود اما در هر بارش راهداران آمادگی داریم تا آن محور مسدود نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول