اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لیندسی گراهام: ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه ضمن حمایت از پیگیری حقوقی ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، اگر مجمع گزینندگان پیروزی جو بایدن را تایید کرد، دونالد ترامپ باید در مراسم تحلیف حاضر شود.

لیندسی گراهام: ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قانونگذار ارشد هم حزبی دونالد ترامپ در سنای آمریکا از لزوم حضور رئیس‌جمهور این کشور در مراسم تحلیف «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور بعدی این کشور سخن گفت.

وبگاه «هیل» گزارشی درباره تازه‌ترین مواضع برخی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور و برنده این رقابت منتشر کرد و در آن از تاکید چند سناتور ارشد هم حزبی دونالد ترامپ بر او برای حضور در مراسم تحلیف خبر داد.

«لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی که توانست در انتخابات اخیر کرسی خود در سنای آمریکا را حفظ کند، اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور باید در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بعدی حاضر شود.

رئیس کمیته امور قضایی سنای آمریکا البته بار دیگر حمایت خود را از اقدامات ترامپ در پیگیری حقوقی و شکایت درباره ادعاهای تقلب در انتخابات اعلام کرد و خطاب به او گفت : «او برای تک آرا مبارزه خواهد کرد و تلاش می‌کند که سیستم (انتخاباتی) را بهتر کند و من (به او) می‌گویم که "ادامه بده"».

گراهام ادامه داد، بعد از اینکه مجمع گزینندگان (الکترال کالج) در تاریخ 14 دسامبر (24 آذر) رسما پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تایید کرد، دونالد ترامپ باید با حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید موافقت کند.

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه و که یکی از نزدیک‌ترین متحدان ترامپ در کنگره است گفت: «اگر بایدن در پایان (مراحل انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا) برنده شود، حضور ترامپ در مراسم تحلیف بیستم ژانویه (اول بهمن) برای کشور خوب خواهد بود».

وی ادامه داد: «بله در صورتی که بایدن پیروز شود، به نظرم باید اینطور شود (دونالد ترامپ در مراسم تحلیف بایدن حاضر شود). من فکر می‌کنم که این کار برای کشور خوب است و برای خود او هم خوب خواهد بود. امیدوارم که بایدن هم به مراسم (تحلیفش) بیاید».

گراهام با بیان اینکه او اخیرا با ترامپ صحبت کرده است، از تمرکز رئیس‌جمهور آمریکا روی احتمال «تقلب» در انتخابات از طریق رای گیری پُستی و پیگیری شکایت‌هایش خبر داد و افزود: «صادقانه بگویم من هم خیلی نگران (احتمال تقلب در انتخابات از طریق رای گیری پُستی) هستم».

این سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی ۵ روز بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و برآورد رسانه‌های این کشور درباره پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نباید شکست در انتخابات را اعلام کند.

وی که با شبکه «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «رای‌گیری پستی به کابوسی برای جمهوری‌خواهان تبدیل شد». گراهام همچنین هشدار داد در صورتی که جمهوری‌خواهان به مبارزه با این موضوع نپردازند هرگز دیگر نخواهند توانست که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند (جزئیات بیشتر).

گراهام با گذشت دو هفته بعد از این مصاحبه با فاکس نیوز ضمن تعدیل مواضعش، درباره تشویق ترامپ برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ صحبت کرد.

رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا ۱۹ آبان گفت: «در طول تاریخ قدرت به صورت مسالمت‌آمیز در آمریکا منتقل شده و من ترامپ را تشویق می‌کنم که برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شده اما باید به تلاش خود درباره نتایج انتخابات ۲۰۲۰ نیز ادامه دهد».

این سناتور هم حزبی ترامپ تنها قانونگذار جمهوری‌خواه کنگره نبوده که مواضعش درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را تعدیل کرده است.

«رُی بلانت» سناتور جمهوری‌خواه ایالت میسوری هم در مصاحبه روز یکشنبه با شبکه «سی‌ان‌ان» بدون اینکه صراحتا به پیروزی بایدن در انتخابات اشاره کند، ابراز امیدواری کرد که ترامپ در مراسم تحلیف نامزد دموکرات‌ها حاضر شود.

«لیسا مورکوفسکی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا یکی دیگر از قانونگذاران هم حزبی ترامپ است که بر پیروزی بایدن تاکید کرد و خطاب به ترامپ گفت: «به نظر من او باید (به شکست) اذعان کند چرا که به نظر من، انتخابات تمام شده است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول