اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

کارشناس بسکتبال: مشکلات تیم‌ملی از 2 سال قبل آغاز شد/ المپیک معیار غلطی برای بسکتبال ایران بود

کارشناس بسکتبال اعتقاد دارد مشکلات تیم ملی از 2 سال قبل آغاز شده و با ادامه آن، باز هم شاهد ناکامی‌ها خواهیم بود.

کارشناس بسکتبال: مشکلات تیم‌ملی از 2 سال قبل آغاز شد/ المپیک معیار غلطی برای بسکتبال ایران بود

افشین رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایج ضعیف تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا اظهار داشت: برای بررسی بازی با عربستان و سوریه باید به گذشته تیم ملی بازگردیم. اتفاقاتی که از قبل بوده و جریان داشته و در این دو بازی هم ادامه پیدا کرده است. اگر جلوی این مسائل گرفته نشود و این جریان ادامه پیدا کند در مسابقات آینده هم همین شرایط تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما زیر سایه برد مقابل فیلیپین و تیم چهارم استرالیا خوابیدیم و هرگز نخواستیم ضعف‌ها را پیدا کنیم. ضعف‌های ما به قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا باز می‌گردد، آنجا که 6 بازیکن به کادر فنی تیم ملی انتقاد داشتند. ما نخواستیم مسائل را حل کنیم و فقط ارسلان کاظمی را حذف کردیم.

* المپیک معیار غلطی برای بسکتبال ایران بود

کارشناس بسکتبال عنوان کرد: در فینال بازی‌های آسیایی طلا در چنگ ما بود اما با اشتباهات کادر فنی آن را از دست دادیم. در انتخابی جام جهانی قطر را به زور بردیم و بعد از 9 سال دو بار پیاپی به ژاپن باختیم. ما همه اینها را نادیده گرفتیم. در جام جهانی در حالی که اختلاف زیادی با پورتوریکو داشتیم در 3-2 دقیقه بازی را دادیم. مقابل تونس خلع سلاح بودیم و فیلیپینی که همیشه برده بودیم را بردیم و به المپیک رفتیم. متأسفانه المپیک معیار غلطی برای بسکتبال ایران بود و ضعف‌ها را پشت آن پنهان کردیم.

* بعد از صعود به المپیک اتفاق مثبتی در بسکتبال نیفتاده/ رستم‌پور و گرامی‌پور کجا بودند؟

رضاپور با اشاره به این که انتظار داشتیم بهترین تیم ملی بسکتبال در تمام دوران به جمع 16 تیم راه پیدا کند، این اتفاق نیفتاد. ما هیچ کدام از اینها را ندیدیم و فقط تعریف و تمجید کردیم. در حالی که به المپیک رسیدیم باید تفکراتمان را تغییر دهیم، اما از یک سال گذشته تاکنون هیچ اتفاق مثبتی در بسکتبال ما نیفتاده و همه چیز بدتر شده است.

وی ادامه داد: ما در انتخاب نفرات مشکل داریم، جای 4-3 بازیکن را در تیم ملی تضمین کردیم، اما زمان ثابت کرده که آنها تضمینی برای تیم ملی نیستند و هیچ دورنمایی را برای تیم ملی ترسیم نمی‌کنند. شاید این نفرات در کنار حدادی چند گل هم بزنند، اما او نباشد آنها هم از کار می‌افتند. بسکتبال ملی نمی‌تواند متکی به آنها باشد. مایک رستم پور و آرون گرامی‌پور مشخص نیست در 9 ماه گذشته کجا بودند، اما به تیم ملی دعوت می‌شوند.

* مقابل سوریه چه آنالیزی داشتیم؟/ ضعف سرمربی است که نمی‌تواند مدیریت کند

این کارشناس بسکتبال با اشاره به دیدار ایران و سوریه گفت: در بازی‌های قبلی هیچ ارتباطی بین مربی و سرمربی تیم ملی در جریان بازی احساس نمی‌کردیم، اما روز گذشته در مقطعی سرمربی می‌رود و مربی کنار خط می‌ایستد. این چه کاری است؟ ما مقابل سوریه چه آنالیزی داشتیم؟ متأسفانه تاریخ دوباره تکرار می‌شود. در یک بازی که بهنام یخچالی خوب است، پیروز شدیم اما وقتی او خوب  نبود ما چه برنامه‌ای داشتیم؟ یخچالی را مأمور کنترل گلزن‌ترین بازی سوریه کردند و عملا او از مسابقه خارج شد. یا برای سعید داورپناه چه برنامه‌ای وجود داشت. ترابی که بازی با عربستان خوب کار کرده بود را در حد 2 دقیقه بازی می‌دهیم. این نشانه آشفتگی در نیمکت تیم ملی است که به 3-2 سال قبل باز می‌گردد.

وی عنوان کرد: ارسلان کاظمی که همیشه در تیم ملی نمایش  خوبی داشته جزو 24 بازیکن هم نیست، اما شما عملکرد بازیکنان پست 4 تیم ملی را ببینید. سرمربی تیم ملی می‌گوید اگر من ارسلان کاظمی و مهدی کامرانی را دعوت کنم و خط بزنم برایشان بد می‌شود، اما این موضوع به ضعف سرمربی تیم ملی باز می‌گردد که نمی‌تواند کار را مدیریت کند. ما وقتی این مسائل را می‌دانیم بیشتر رنج می‌کشیم.

* لزوم ورود وزارت ورزش به حواشی مسئولان فدراسیون در دوحه

کارشناس بسکتبال در باره حواشی به وجود آمده در مورد عدم رعایت پروتکل‌ها توسط سرپرست تیم ملی و رئیس فدراسیون بسکتبال در قطر  گفت: رئیس فدراسیون قبل از اعزام می‌گوید می‌خواهد دیداری را با رئیس کنفدراسیون بسکتبال آسیا داشته باشد، اما چرا این اتفاق نیفتاد؟ حضور او در این سفر چه توجیهی می‌تواند داشته باشد در حالی که الان همه چیز آنلاین شده است. در مورد قضیه مسعود قائمی سرپرست تیم ملی بسکتبال هم باید او جوابگوی دستگاه نظارت و حراست وزارت ورزش باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول