اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اختیارات شوراهای شهر کاهش یافت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش اختیارات شوراهای شهر بر اساس تصمیم اخیر مجلس گفت: شوراهای شهر به ماشین امضا ‌تبدیل می‌شوند و کاریکاتوری نمایشی از پارلمان شهری باقی خواهد ماند.

اختیارات شوراهای شهر کاهش یافت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره کاهش اختیارات شوراهای شهر اظهار داشت: روز یکشنبه هفته جاری تصمیمی در مجلس گرفته شد که با هیچ یک از اصول حکمروایی شهری همخوانی ندارد و رویکردی سرتاسر تضعیف‌کننده برای نهاد شورا محسوب می‌شود.

وی افزود: اظهارنظر کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه عودت شده از سوی شورای نگهبان تحت عنوان لایحه مالیات بر ارزش افزوده روز یکشنبه مطرح و عیناً به تصویب رسید این موضوع تصمیمی فوق‌العاده مهم بود و در تضعیف جایگاه نهاد شوراها تأثیرگذار است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌بر اساس ماده 53 اصلاحیه این قانون، وزارت کشور از این پس نسبت به ابلاغ عناوین، مأخذ و حداکثر نرخ عوارض شهری در کل کشور اقدام خواهد کرد و بر اساس آن حداکثر نرخ قابل افزایش برای تمامی شوراهای شهرها فارغ از آنکه شورای کلانشهر 9 میلیون نفری همچون تهران باشد یا جای دیگر توسط وزارت کشور تعیین و ابلاغ خواهد شد.

سالاری تصریح کرد: شوراهای شهر بر اساس این موضوع عملا به ماشین امضای لوایح عوارض شهرداری‌ها که بر اساس عناوین و فرمول‌ها و نرخ‌های تعیین شده از سوی وزارت کشور تعیین می‌شود تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که شوراهای شهر و روستا طی ده‌های گذشته منشأ خیر و برکات زیادی برای مردم در سراسر کشور بوده در حال حاضر پس از گذر از مراحل پختگی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری عقب‌گرد اقداماتی انجام گرفته و با این ترتیب عملا با کاریکاتوری نمایشی از پارلمان شهری مواجه خواهیم بود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: پیگیری همه‌جانبه و مکاتبه رؤسای شورای شهرهای کشور به رئیس مجلس که خود تسلط قابل توجهی بر اهمیت شوراها دارد ضروری است بر همین اساس از محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر و حناچی شهردار تهران تقاضا دارم که در راستای صیانت از جایگاه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌ها را به کار ببندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول