اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستور بازداشت ۸۲ عضو ارتش ترکیه به ظن ارتباط با «گولن» صادر شد

رسانه‌های ترکیه از صدور دستور بازداشت ۸۲ پرسنل نیروهای مسلح این کشور به ظن ارتباط با تشکیلات «فتح‌الله گولن» وبازداشت 70 نفر از آنها خبر داده‌اند.

دستور بازداشت ۸۲ عضو ارتش ترکیه به ظن ارتباط با «گولن» صادر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه بگیر و ببندها در ترکیه علیه افراد مظنون به عضویت در تشکیلات فتح‌الله گولن که آنکارا آن را تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۲۰۱۶ می‌داند، دستور بازداشت 82 تن از پرسنل ارتش این کشور صادر شد.

بنا بر گزارش رویترز، خبرگزاری دولتی «آناتولی» ترکیه خبر داد که ترکیه دستور بازداشت ۸۲ تن از پرسنل ارتش ترکیه به ظن ارتباط با تشکیلات فتح‌الله گولن صادر شد.

دادستانی استان «ازمیر» ترکیه دستور بازداشت این افراد را صادر کرد و تاکنون ۶۳ تن بازداشت شده‌اند و تلاش برای بازداشت باقی افراد ادامه دارد.

دادستانی ازمیر همچنین خبر داد، ۸۴۸ تن از پرسنل ارتش ترکیه به دلیل ارتباط با این تشکیلات تروریستی (تشکیلات گولن) از ارتش اخراج شدند که در میان آنها برخی افسران ارشد هم حضور دارند.

طبق گزارش رویترز، از زمان کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ حدود ۸۰۰۰۰ نفر به ظن ارتباط با این تشکیلات محاکمه، ۱۵۰۰۰۰ تن از کارکنان نهادهای دولتی، پرسنل ارتش و دیگران اخراج یا از کار تعلیق شدند و از ارتش ترکیه بیش از ۲۰۰۰۰ نفر اخراج شدند.

دولت ترکیه و مقام‌های مختلف این کشور بارها از واشنگتن استرداد فتح‌الله گولن سرکرده این تشکیلات به ترکیه را که در تبعید خودخواسته در آمریکا حضور دارد، خواستار شده‌اند اما آمریکایی‌ها توجهی به این درخواست نکرده‌اند.

در جریان کودتای سال ۲۰۱۶ که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول