اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

روز لاکچری و روز برند‌سازی؛ رطب‌خورده و منع‌رطب؟

بالاخره روز نهم آذر نود و نه یا ۹۹/۹/۹ بدون هیچ واقعه خاصی گذشت؛ مانند روزهای دیگر که وقایع آن برای مردم تکراری است و فقط افرادی که خاطرات بیادماندنی داشته باشند آن را در ذهن خود به یادگار می‌گذارند و فراموش نمی‌کنند.

روز لاکچری و روز برند‌سازی؛ رطب‌خورده و منع‌رطب؟

ناگفته نماند اکثریت مردم جهان در روزهای غیر رند خاطرات خوب و احیانا ناگوار خود را رقم زده‌اند و اتفاقا این روزها را به خوبی به یاد دارند، مثل خودم که تاریخ ازدواج و یا تولد فرزندانم را از حفظ هستم، بدون رند بودن اعداد روزهایش.

حداقل از یک هفته قبل صدا و سیما در باره اتفاقات زودهنگامی که در این روز از سوی برخی برنامه‌ریزی شده بود، به تهیه خبر و تفسیر و مصاحبه پرداخت. خصوصا جوانانی که می‌خواستند این روز از طریق عقد نکاح یا ازدواج برای آنها به یادگار باشد البته این اقدام منعی ندارد زیرا برگزاری مراسم عقد نکاح یا عروسی یا حتی طلاق در این روز خسارتی به کسی دیگر وارد نمی‌کند.

ولی گروهی دیگر نیز قصد داشتند به هر ترتیب ممکن این روز را روز تولد فرزندشان تعیین کنند، زنان بارداری که به صورت مجاز یا غیرمجاز تلاش کردند فرزندشان فقط در این روز به دنیا بیاید ولو اینکه نارس باشد و یا اینکه چند روز بیشتر باردار بمانند و فرزندشان در کیسه آب شکم باقی بماند، یا اینکه عوارضی بر فرزندانشان وارد شود که جبران‌ناپذیر باشد.

خبرنگاران و برنامه‌سازان صدا و سیما هم تمام تلاش خود را برای منصرف ساختن گروه دوم در وضع حمل روز نهم آذر به کار برده و مصاحبه‌ها یا تماس‌های تلفنی هدایت‌شده یا سناریوهایی را تهیه و در رسانه ملی پخش کرده‌اند تا به مقصود نائل شوند و صد البته اقدام مناسبی است تا تفاوتی بین این روز و روزهای دیگر نباشد، افراد پیگیر این روزهای خاص مطمئن باشند که اصلا نامی از آنها در این روز خاص در ذهن و خاطره دیگران باقی نمی‌ماند که برای دست یافتن به آن تلاش کنند.

ولی پرسش اصلی از خود مدیران ارشد یا برنامه‌ریزان دیگر صدا و سیما است که رطب‌خورده منع رطب چون کند.
۸۸/۸/۸ را آغاز مسیر تغییر تلویزیون از آنالوگ به دیجیتال قرار داده‌اند و ۱۱ سال بعد ۹۹/۹/۹ را تاریخ تکمیل پخش دیجیتال همه شبکه‌ها در اقصی نقاط کشور و مناطق تحت پوشش دیجیتال و آغاز پخش HD دوازده شبکه سراسری؛ چرا؟

روز هشتم آبان ۱۳۸۸ مصادف با تولد امام هشتم حضرت امام رضا (ع) قابل قبول، ولی چه خصوصیتی در نه آذر نود و نه وجود داشت که برای آن برنامه‌ریزی شد و حتی مدتی هم در صدا و سیما تبلیغ شد؟ اگر این روز خاص برای صدا و سیما با ارزش باشد خوب معلوم است که بقیه هم یاد می‌گیرند و تکرار می‌کنند.

به‌نظر شما چند نفر، حتی از کارمندان صدا و سیما ویژگی روز هشتم آبان ۱۳۸۸ را به خاطر دارند که چند سال بعد روز نهم آذر ۱۳۹۹ را به خاطر داشته باشند؟

============================

حسین شعبانی. کانال احیای حقوق عامه

============================

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول