اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرر 50 میلیاردی رستوران و تالارهای کاشان در دوران کرونا

رئیس اتحادیه تالار داران و سالن‌های پذیرایی کاشان گفت: بالای 50 میلیارد تومان صنف ما ضرر کرده است و با شدت کرونا این رقم بالاتر هم می‌رود.

ضرر 50 میلیاردی رستوران و تالارهای کاشان در دوران کرونا

مهدی مجتبایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه تالارها رتبه اول خسارت‌دیده‌ها در دوران کرونا هستند متحمل خسارت زیادی شدند، اظهار کرد: کافی‌شاپ‌ها هیچ فعالیت صنفی ندارند و به‌صورت بیرون بر هم نمی‌توانند کار کنند که جز رسته‌های صنفی هستند که بیشترین ضرر را متحمل شدند.

رئیس اتحادیه تالار داران و سالن‌های پذیرایی کاشان با اشاره به اینکه، رستوران‌ها، آشپزخانه و چلوکبابی‌ها که باید به‌صورت بیرون بر کار کنند، افزود: متأسفانه درخواست متقاضی برای غذای بیرون بر زیر ۵۰ در صد است که این واحدهای صنفی ضررهای زیادی دیده‌اند.

وی بابیان اینکه ۱۵ واحد رستوران و آشپزخانه جگرکی و... که نمی‌توانستند از عهده حقوق و مزایای کارگر، اجاره‌بها و قبوض خدماتی بربیایند، واحدهای خود را واگذار و یا تعطیل کردند، خاطرنشان کرد:  اگر هر واحدی  از ۱ تا ۳ کارگر حساب کنیم متوجه می‌شویم با این تعطیلی‌ها درصد بیکاری بالا می‌رود و باعث مشکلات بیشتری می‌شود.

 مجتبایی‌فرد گفت: کارگری در رستوران کار می‌کند ماهی ۱ میلیون تومان برای کارفرما هزینه‌بر هستند به همین خاطر برخی صاحبان رستوران‌ها و کارفرماها به خاطر شرایط موجود تعدیل نیرو هم داشته‌اند که ضرر و زیانش را خود کارفرما و کارگر متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی واحدها صنفی با سخت‌ترین شرایط کار خود را پیش می‌برند تعدیل نیرو نداشتند و نیروهای خود را حفظ کردند تا کارگر شرمنده زن و بچه‌اش نشود که جای تقدیر و تشکر از این واحدهای صنفی را دارد.

رئیس اتحادیه تالار داران و سالن‌های پذیرایی کاشان  بابیان اینکه، مسؤولان با توجه به تعهداتی که در بحث تحصیلات و خدمات دیگر جوابگوی واحدهای صنفی نبودند تصریح کرد: واحد صنفی داشته‌ایم که به خاطر حفظ آبرو و اعتبار مجبور شده پول نزول کند تا کارگرش بیکار نشود و بتواند نان زن و بچه‌اش را بدهد.

وی با اشاره به اینکه بالای ۵۰ میلیارد تومان صنف ما ضرر کرده است و با شدت کرونا این رقم بالاتر هم می‌رود بیان داشت: استقبال کمتر از رستوران‌ها و ... باعث شده ضرر میلیاردی به واحدهای صنفی وارد شود.

مجتبایی‌فرد در پایان بابیان اینکه،۶۰۰ واحد صنفی اعم از رستوران، کله‌پاچه، جگرکی سفره‌خانه و ... داریم، گفت: با این شرایط و تعطیلی‌ها اگر حساب کنید متوجه می‌شوید صنف ما چندین میلیارد ضرر کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول