اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

عزم مساجد برای مدیریت کرونا در محلات تهران/ ۳۵۴ محله زیر پوشش هستند

رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد مقابله با کرونا بر آموزش عمومی و مدیریت کرونا با محوریت و ظرفیت مساجد تأکید کردند؛ در این راستا مساجد تهران در لبیک‌گویی به این فرمان، بسیج شدند و ۳۵۴ محله را تحت پوشش گرفتند.

عزم مساجد برای مدیریت کرونا در محلات تهران/ ۳۵۴ محله زیر پوشش هستند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، موج سوم شیوع ویروس کرونا چندماهی است که در کشور راه افتاده و روزهای زیادی است که آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا اعداد هولناکی را نشان می‌دهد. مقام معظم رهبری در جلسه ستاد کرونا بر آموزش همگانی و مدیریت کارهای جهادی از سوی جوانان مؤمن و با محوریت و ظرفیت مساجد در محلات تأکید کردند، این توصیه مساجد تهران را بر آن داشت تا دوباره به میدان بیایند.

این روزها مساجد تهران به صورت خودجوش و مردمی طرح «عملیات محله محور، مسجد پایه» را در ۲۲ منطقه تهران در سه محور عملیاتی شامل ایمان و معنویت جامعه دینی، بهداشت و سلامت اجتماعی و معیشت اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی کرده‌اند که ۳۵۴ محله را ذیل خود قرار داده‌اند و به فعالیت‌های جهادی و کمک‌رسانی مشغول هستند. در موج اول و دوم ویروس کرونا، مساجد، گروه‌های جهادی و هیأت‌ها به صورت انفرادی مشغول کار بودند و کمک‌رسانی داشتند که این بی‌خبری از هم و کار جداگانه، گاهی موجب می‌شد تا خانواده‌های نیازمند مغفول بمانند.

در این طرح اما مساجد دست در دست هم داده‌اند تا با شناسایی دقیق نیازمندان تهران به صورت محله محور به همه کمک‌رسانی کنند و برای این امر بسیج، گروه‌های جهادی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شبکه بهداشت، سامانه ۴۰۳۰، ستاد اجرایی فرمان امام، هیأت‌های مذهبی و ... به میدان آمدند تا با هم هم‌افزایی کنند.

مساجد تهران در این طرح به صورت تشکیلاتی و شبکه‌ای با مدیریت ستادهایی در مناطق ۲۲ گانه فعالیت می‌کنند و برای مدیریت و مبارزه با این بیماری فعالیت می‌کنند و یکی از اهدافشان این است که شناسایی بیماران را از مبدأ انجام دهند. برای این امر در بسیاری از مساجد تهران پایگاه سنجش سلامت و غربالگری ایجاد شده است و تست‌های ابتدایی سنجش دمای بدن، فشار خون و اکسیژن خون از مردم، بیماران را در مراحل اولیه شناسایی می‌کنند.

در کنار مساجد طی این طرح، ایستگاه‌های سلامت راه‌اندازی شده و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم توزیع می‌شود. در تمام مساجد پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی و خیریه‌ها و هیأت‌ها فعال شده‌اند و در حال کمک‌رسانی به مردم هستند.

تهیه بسته‌های ارزاق، توزیع اقلام بهداشتی، شناسایی بیماران، رفع نیازهای سالمندان، تهیه آبمیوه و سوپ و ماسک برای بیماران کرونایی و نیازمندان و ... از جمله برنامه‌های مساجد تهران در این طرح است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول