اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مجازات تخطی از ضوابط ستاد کرونا چیست؟

دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی جرم محسوب شده و قابل مجازات است.

مجازات تخطی از ضوابط ستاد کرونا چیست؟

محمدرضا حدادزاده در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به تخطی برخی افراد از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: هر اقدامی که تحدید علیه بهداشت عمومی باشد مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات جرم بوده و قابل مجازات است.

وی افزود: در این شرایط رعایت نکردن ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی و هرگونه اقدامی که بتواند روند بیماری کرونا را تشدید کند و مانع اقدامات کنترلی شود تحدید علیه بهداشت عمومی است.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا که از سوی شورای امنیت ملی تفویض شده است رعایت ضوابط این ستاد بر همه الزامی است و تخلف از آنها جرایمی را در پی دارد.

حدادزاده با اشاره به برخورد ناشایست برخی افراد با مامورانی که بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند، گفت: هرگونه تمرد در مقابل کسانی که از طرف دولت مامور به این اقدامات هستند جرم است و با آنها برخورد قانونی می شود.

وی با بیان این‌که ایجاد محدودیت در راستای رعایت ضوابط امری طبیعی است، خاطرنشان کرد: به دور از مباحث حقوقی انتظار می رود همه افراد جامعه به مسئولیت اجتماعی که در این شرایط بر دوششان است عمل کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول